Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
FI
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
AjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
EtusivuUutishuoneAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmiaLähiTapiola-ryhmäYhtiöryhmätietoaYhtiötToiminnan tarkoitusLähiTapiola-ryhmän raportitKumppanuudet ja yhteistyöTöihin meilleLähiTapiola työnantajanaYrittäjänä LähiTapiolassaOpiskelijalleAvoimet työpaikatVastuullisuusVastuullisuus LähiTapiolassaYhteiskuntasuhteetKumppanuudet ja lahjoituksetHenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
AjankohtaistaAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
26.1.2015LähiTapiolan vakuutus-chatissa reilussa kuukaudessa lähes 1500 käyttäjääLähiTapiola on ottanut vakuutusten verkkopalvelussaan käyttöön chat-keskustelun uutena asiakaspalvelun muotona. Joulukuun alussa alkanutta chattia on käyttänyt reilussa kuukaudessa jo lähes 1500 asiakasta.
Asiakkaiden kokemukset ovat olleet niin hyviä, että chat on päätetty vakiinnuttaa käyttöön. Chat on jatkossa LähiTapiolan asiakkaille yksi vaihtoehto saada henkilökohtaista palvelua.–Asiakkaat ovat pitäneet uudesta asiointikanavasta lähes poikkeuksetta. Suurin osa palautekyselyyn vastanneista on antanut hyvän tai kiitettävän arvosanan, joukossa on ollut ainoastaan yksi pettynyt asiakas, kertoo LähiTapiolan kehittämispäällikkö Sanni Lehtonen.Asiakkaat ovat chattailleet hyvin monenlaisissa asiantuntijuutta vaativissa asioissa. Chatissa asiakkaille vastaavat LähiTapiolan vakuutuspalveluun erikoistuneet asiakaspalvelijat. Palvelu on toiminut joustavasti. Nopeat asiat hoidetaan chatilla loppuun asti, mutta haastavammissa tilanteissa on tarpeen mukaan vaihdettu sujuvasti puhelinpalveluun. Mukana on ollut kaiken ikäistä väkeä; iäkkäin asiakas chatissa on ollut yli 70-vuotias.–Kokemukset ovat  erittäin hyviä: olemme asiakasta lähellä ja palvelemme häntä yksilöllisesti ja kerralla kuntoon myös verkossa. Kun tekniikka tulee meille ja asiakkaille tutummaksi, voimme hyödyntää kokonaisvaltaisemmin LähiTapiolan tapaa kohdata asiakas myös chat-kanavassa ja tarjota lisäarvoa palvelemalla yli odotusten, Sanni Lehtonen sanoo.Palvelua kehitetään palautteen perusteellaAsiakkailta on pyydetty chatista palautetta heti palvelun jälkeen. Kyselyn yhteydessä on ollut mahdollista pyytää yhteydenottoa, jos asia ei ole hoitunut mieleisellä tavalla. Näihin palautteisiin on vastattu heti, jotta kokemusta ja palvelua voidaan parantaa molemmin puolin.Asiakkaat pääsevät chattaamaan LähiTapiolan asiakaspalvelijoiden kanssa verkkopalvelun vakuutusosiossa arkisin kello 9–16. Kirjauduttuaan verkkopalveluun asiakas pääsee viestittelemään suojatussa yhteydessä, jolloin asiakaspalvelun tietoturva on varmistettu.–Helppo keino saada apua nopeisiin asioihin. Tämä ainakin helpompi keino kuin soittaminen minulle henkilökohtaisesti!, kommentoi eräs asiakas palautteessaan.–Nopea palvelu, asiantunteva palvelu, tarpeeni tyydytettiin paremmin kuin osasin edes kuvitella!, kommentoi toinen asiakas.Aukioloajan laajentaminen iltaan ja chatin tuominen LähiTapiolan avoimille nettisivuille ostamisen tueksi ovat seuraavia kehitysaskeleita.Lisätiedot:
Sanni Lehtonen
kehittämispäällikkö, LähiTapiola
040 5954 689
etunimi.sukunimi@lahitapiola.fi
Ajankohtaista
Elämänturva25.3.2025Ajatko tietämättäsi vaarallisilla renkailla? Älä jätä tarkistusta tekemättä, kun vaihdat neLähiTapiolan teettämän kyselyn mukaan osa autoilijoista on säästänyt autoilun kustannuksista lykkäämällä uusien renkaiden ostoa. LähiTapiolan johtaja Tapani Alaviiri korostaa, että renkaiden kunto kannattaa tarkistaa aina vähintään renkaiden kausivaihdon yhteydessä.Elämänturva20.3.2025Lemmikkien sairauden hoitokulut nousivat lähes neljänneksen – merkittävä ennaltaehkäisykeino jää monilta koiranomistajilta tekemättäLähiTapiolan Arjen katsaus -kyselytutkimuksen mukaan yli viidesosa koiranomistajista ei huolehdi siitä, että lemmikki saa rokotussuositusten mukaiset rokotukset ajallaan. Myös lemmikin hampaista huolehtiminen, joka herkästi vaikuttaa eläinlääkärimenoihin, jää monella tekemättä.Elämänturva17.3.2025”Joka viides kohtaa vakavan sairauden työuransa aikana” – vakuutusturvan myynti kasvaa kymmeniä prosentteja vuodessaSairauspäivärahan leikkaus ja julkisen terveydenhuollon haasteet lisäävät tarvetta varautua vakavaan sairauteen taloudellisesti. Viisi prosenttia suomalaisista kertoo harkinneensa vakuutusturvaa luettuaan julkisuuden henkilöiden sairastumisista. LähiTapiolassa vakuutusturvan myynti on kasvanut kymmenillä prosenteilla vuodessa koko 2020-luvun.
Katso lisää ajankohtaisia
UutishuoneAjankohtaistaLähiTapiolan vakuutus-chatissa reilussa kuukaudessa lähes 1500 käyttäjääHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn