LähiTapiola ottaa käyttöön tulkkauspalvelun suomenkielen eri murteille

1.4.2019 - Turvallisuus

LähiTapiola tarjoaa 1.4.2019 alkaen tulkkauspalvelun, jossa asiakkaat saavat puhelimellaan yhteyden sekä tulkkiin että asiakaspalveluun. Palvelu mahdollistaa kaikki vakuutuksiin sekä säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvät palvelut. Pilottivaiheessa käytössä on kolme eri murretta ja valikoima laajenee myöhemmin tänä vuonna.

LähiTapiola ottaa 1.4.2019 alkaen käyttöön palvelun, jossa asiakkaat saavat mobiilisovelluksella yhteyden LähiTapiolan asiakaspalveluun ja tulkkiin. Pilottivaiheessa tulkkauspalvelussa on käytössä kolme murretta: savo, närpiö ja pori. Käyttöönotto tarkoittaa sujuvampaa asiakaspalvelua kaikille asiakkaille ympäri Suomen.

- Kotimaisten kielten keskuksen mukaan Suomen murteiden pääryhmiä on kaksi: itä- ja länsimurre. Itämurteita ovat savolais- ja kaakkoismurteet. Länsimurteita ovat lounaismurteet, lounaiset välimurteet, hämäläismurteet, eteläpohjalaismurteet, keski- ja pohjoispohjalaismurteet sekä Peräpohjan murteet. Haluamme tarjota palvelumme tasavertaisesti kaikille ja varmistaa, että myös eri murretta käyttävät asiakkaamme tavoittavat meidät silloin, kun heille sopii ja saavat palvelua omalla murteellaan, kommentoi LähiTapiolan hankejohtaja Jutta Joffell.

Palvelu laajenee murteiden lisäksi myös puhuttujen kielien puolelle myöhemmin tänä vuonna: kielivalikkoon on tulossa 70 kieltä. Tämä tarkoittaa sujuvampaa asiakaspalvelua myös muille kuin savoa, närpiötä tai poria äidinkielenään puhuville.

Ps: Tämä juttu on aprillia.