Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

LähiTapiola finanssisektorin asiakaskokemuksen ykkönen ja kovin nousija Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksessa

22.10.2020 - Turvallisuus

LähiTapiola oli Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksen kovin nousija asiakaskokemuksessa. LähiTapiola nousi upeasti 24 sijaa ja sijoittui kaikkien toimialojen vertailussa kymmenen parhaan joukkoon ja oman toimialansa ykköseksi. Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta.

LähiTapiola nousi Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksessa asiakaskokemuksen Edelläkävijät-kategoriaan ainoana finanssialan yrityksenä. Nousua viime vuoteen on huimat 24 sijaa, ja LähiTapiola oli koko tutkimuksen kovin parantaja ja oman toimialansa paras asiakaskokemuksen osalta. Asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä tutkimuksessa olivat asiakkaan tarpeen täyttäminen, asioiden hoitamisen helppous ja yhteistyön miellyttävyys.

LähiTapiola paransi sijoitustaan myös asiakasuskollisuudessa ja sijoittui toimialansa kärkikolmikkoon. Asiakasuskollisuudessa arvioitiin asiakkaan suositteluhalukkuutta, ostoaikeita ja kiinnostusta vaihtaa kilpailevan yrityksen tuotteisiin tai palveluihin.

- Elämänturvastrategiamme ytimessä on asiakaskokemus, joka muodostuu siitä, miten kohtaamme ja kohtelemme asiakkaitamme ja toisiamme. Haluamme erottautua asiakaskokemuksella, joka on aidosti välittävä, henkilökohtainen ja paikallinen. Olemme iloisia huimasta nousustamme finanssialan asiakaskokemuksen ykköseksi. Tämän takana on pitkäjänteinen systemaattinen asiakaskokemuksen kehittämistyö ja suuri kiitos kuuluu tietysti elämänturvaajillemme – tyytyväisten asiakkaiden takana on tyytyväinen ja osaava henkilöstö, iloitsee LähiTapiola-ryhmän kehitysjohtaja Harri Aho.

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Tutkimukseen vastasi tänä vuonna 3652 kuluttajaa arvioiden 56 yritystä. Tutkimuksen ovat toteuttaneet ASML ja Avaus vuodesta 2009 alkaen.

Tutkimuksessa mitataan suomalaisten yritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta kahdeksalta eri toimialalta. Vastausdata on kerätty elokuun 2020 aikana yhteistyössä markkinatutkimusyritys Norstatin kanssa. Lisätietoa tutkimuksesta: https://asiakkuusindeksi.fi/