PAU:n lakon vaikutus LähiTapiolan yritysasiakkaille

13.11.2019 - Turvallisuus

LähiTapiola

PAU:n lakko vaikuttaa LähiTapiolaan saapuviin ja lähteviin posteihin. Lakon aikana LähiTapiolan laaja konttoriverkosto ja puhelinpalvelut palvelevat asiakkaitamme normaalisti kaikkialla Suomessa. LähiTapiolan verkkopalvelun kautta asiointi onnistuu normaalisti.

Mikäli asiakkaillamme ei ole vielä käytössä LähiTapiolan Yritysten verkkopalvelua, suosittelemme heitä ottamaan sähköiset palvelut käyttöönsä. Näin kaikki vakuutus- ja korvausasiointiin liittyvät viestit kulkevat ajallaan.

Verkkopalvelussa voit:

  • tulostaa vakuutusten voimassaolotodistukset
  • tehdä vahinkoilmoituksen ja hakea korvausta
  • katsoa laskutiedot ja pyytää maksuaikaa laskuille
  • tehdä muutoksia vakuutusturvaan ja päivittää asiakastietoja.

Verkkopalvelun voit ottaa käyttöön tästä.

Vakuutusasiointi

Lakosta huolimatta verkko- ja e-laskut toimitetaan normaalisti asiakkaille. Kiireellisissä asioissa (esim. Green Cardin toimitus), joissa ei voi käyttää verkkopalvelua, pyydämme asiakasta menemään LähiTapiolan toimistolle.

PAU:n lakko vaikuttaa myös LähiTapiolan lähettämien paperilaskujen kulkuun. Laskut voivat saapua asiakkaille hyvin lähellä eräpäivää tai vasta sen jälkeen. LähiTapiola ei lähetä asiakkaille ilman kohtuullista maksuaikaa aiheettomia muistutuksia tai viivästyskorkomaksuja.

Päivitämme tarvittaessa tälle sivulle lisätietoja postilakon vaikutuksista.

Korvausasiointi

Korvaushakemusten tekeminen onnistuu vaivattomasti Yritysten verkkopalvelussa, LähiTapiola.fi-sivuilla tai yritykselle räätälöidyn toimintamallin mukaisesti.

Postissa lähetetyt kirjeet saapuvat vasta lakon päätyttyä, joten postitse lähetyt korvaushakemukset ja korvauksessa tarvittavat lisäselvitykset viivästyttävät korvauskäsittelyä.

Asioinnissa pyrimme käyttämään kirjepostin sijaan mahdollisuuksien mukaan suojattua sähköpostia ja puhelinta.

LähiTapiolan korvauskäsittely jatkuu mahdollisimman normaalisti, eikä lakolla ole vaikutusta korvausten maksamiseen.