PAU:n lakko vaikuttaa LähiTapiolan asiakkaiden postituksiin kaikkialla Suomessa

13.11.2019 - Turvallisuus

LähiTapiola Instituutiovarainhoito

PAU:n lakko vaikuttaa asiakkaiden LähiTapiolasta saamiin vakuutuspostituksiin, kuten korvauspäätöksiin, ja laskuihin. Myös asiakkaiden LähiTapiolalle lähettämät kirjeet saapuvat myöhässä lakon takia. Suosittelemme asiakkaitamme ottamaan asioinnin sähköiset palvelut käyttöönsä, jolloin kaikki viestit kulkevat ajallaan. Lakon aikana LähiTapiolan laaja konttoriverkosto ja puhelinpalvelut palvelevat asiakkaitamme normaalisti kaikkialla Suomessa.

PAU:n lakko vaikuttaa myös LähiTapiolan lähettämien paperilaskujen kulkuun. Laskut voivat saapua asiakkaille hyvin lähellä eräpäivää tai vasta sen jälkeen. LähiTapiola ei lähetä asiakkaille ilman kohtuullista maksuaikaa aiheettomia muistutuksia tai viivästyskorkomaksuja.

Vinkit LähiTapiolan asiakkaalle postilakon aikana - toimi näin!

  • Lähetämme kaiken vakuutuspostin lakon aikana ensisijaisesti sähköisiä (verkkopalvelu, s-posti, elämänturvasovellus) palvelukanavia käyttäen. Kiireellisissä asioissa (esim. Green Cardin toimitus asiakkaalle), joissa ei voi käyttää edellä mainittuja kanavia, voit asioida toimistolle.
  • LähiTapiolan puhelinpalvelun ja toimistojen yhteystiedot löydät linkin takaa ja syöttämällä postinumerosi löydät oman alueyhtiösi yhteystiedot.
  • Asioinnin helpottamiseksi kannattaa ladata puhelimeen LähiTapiolan elämänturvasovellus ja ottaa samalla käyttöön paperiton palvelu. Sovelluksessa voit tarkastella omia vakuutustietojasi ja hoitaa laskutusasioita, kuten esimerkiksi eräpäivän siirrot ja maksaa laskut.
  • Kaikki vakuutuksiin liittyvät paperisi ovat myös aina turvassa, tallessa ja saatavilla verkkopalvelussamme, jonne kirjaudut omilla verkkopankkitunnuksillasi ja otat käyttöösi paperittoman palvelun.
  • Asioinnin helpottamiseksi kannattaa myös omassa verkkopankissa ottaa käyttöön e-lasku, jolloin saat vakuutuslaskusi suoraan verkkopankkiisi.
  • Korvaushakemuksen tekeminen onnistuu helposti verkossa.
  • Mikäli asiakkaalla ei ole käytössään sähköisiä kanavia ja kyse ei ole kiireellisestä asiasta, lähetämme asiakkaalle asiakirjat postin kautta. Kiireellisissä asioissa ohjaamme asiakkaat asioimaan toimistossa tai puhelinpalveluun.

Kannattaa myös huomioida, että asiakkaiden tai yhteistyökumppanien LähiTapiolalle lähettämät kirjeet saattavat myöhästyä lakon takia. Tämä voi viivästyttää joissain tapauksissa esimerkiksi korvausasioiden käsittelyä.

LähiTapiolan maksamat korvaukset välittyvät normaalisti asiakkaiden pankkitileille, mutta postitse lähetettävien päätösten saapuminen asiakkaalle voi viivästyä.

Päivitämme tarvittaessa tälle sivulle lisätietoja postilakon vaikutuksista.