Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen

Matkatavarat myöhästyivät tai vahingoittuivat

Jos matkatavarasi saapuvat myöhässä ulkomaan matkakohteeseen tai niille tapahtuu muuta vahinkoa, käsittelemme vahingon joko matkatavaravakuutuksesta tai kotivakuutuksesta tapauskohtaisesti.

Toimi näin

  1. 1. Ilmoita vahingosta

    Ulkomaanmailla voit olla yhteydessä Matkahätäpalveluumme +358 800 04531. Sieltä saat ohjeita ja apua vahinkotilanteessa.

    Jos matkatavarat vahingoittuvat kuljetuksen aikana, ilmoita vahingosta kuljetusliikkeen tai liikenneyrityksen edustajalle ja säilytä ilmoitusasiakirjat. Myös saapumattomista matkatavaroista tulee ilmoittaa lentoyhtiölle.

    Jos vahinko sattuu kotimaassa, niin ilmoita siitä sähköisellä lomakkeella.

    Avaa lomake
  2. 2. Säilytä kuitit

    Jos joudut ostamaan välttämättömyystarvikkeita, säilytä ostosten kuitit. Tarpeen vaatiessa pyydämme ne sinulta erikseen. Vahinkoilmoitusta varten sinun tarvitsee lisäksi tietää vahingoittuneen tai kadonneen esineen merkki, malli ja ostovuosi.