LähiTapiola Pohjoinen18.4.2024

LähiTapiola Pohjoisessa käynnistyvät muutosneuvottelut koskien suunnitelmaa johtamisjärjestelmän uudistamiseksi

LähiTapiola Pohjoinen käynnistää muutosneuvottelut ja suunnittelee niihin liittyviä henkilöstövähennyksiä tuotannollisella perusteella. Johtamisjärjestelmää uudistetaan, päällekkäisiä ja tarpeettomia tehtäviä lakkautetaan.

Suunnitellut muutokset koskevat henkilö-, yritysasiakas- ja maatilaliiketoimintaa. Suunnitelma voi toteutuessaan johtaa enintään 7 työntekijän työsuhteen irtisanomiseen työn vähentyessä olennaisesti ja pysyvästi. Suunnitelmaan sisältyy organisaatiomuutossuunnitelma. Tarkemmat organisatoriset muutokset käsitellään neuvotteluiden aikana.

Muutosneuvottelut on tarkoitus saada päätökseen toukokuun alkupuolella.

Osana muutoksia LähiTapiola Pohjoisen pitkäaikainen henkilöasiakasliiketoiminnan liiketoimintajohtaja Markus Seppänen jää eläkkeelle loppuvuodesta 2024. Markuksen eläköitymisen yhteydessä henkilöasiakas-, yritys- ja maatilaliiketoiminnan yhteisenä liiketoimintajohtajana aloittaa 1.6.2024 alkaen Vesa Riihimäki.