Gå rakt till innehåll Gå rakt till sidfoten

Kontoren öppnar stegvis – så här sköter du ärenden hos oss

1.6.2020 - Turvallisuus

Nyheten uppdaterad 01.06. kl. 8:00

I och med att vissa begränsningar som coronavirusepidemin orsakat upphör, öppnar LokalTapiolas kontor med avvikande öppettider i början av juni. Kundernas och personalens hälsa är mycket viktig för oss och därmed följer vi noggrant med hur epidemin utvecklas. Läs här hur du kan sköta ärenden hos oss.

Från början av juni kan du sköta ärenden även på kontor. Kontoren har öppet med avvikande öppettider. Telefon- och nättjänsten betjänar dig normalt. Kontaktuppgifter till ditt regionbolag hittar du här.

I rollen av ett livstrygghetsbolag det viktigt för oss att våra kunder och personal mår bra och kan känna sig trygga. Därmed ber vi dig vänligen att följa säkerhetsanvisningar nedan när du sköter ärenden hos oss.

  • Besök oss inte om du är sjuk.
  • Rengör dina händer med desinfektionsmedlet när du kommer in på kontoret.
  • Håll säkerhetsavstånden vi märkt ut.
  • Vid mån av möjlighet erbjuder vi ansiktsmasker.
  • Om du endast behöver lämna in pappersdokument kan du lägga dem i vår postlåda.
  • Vi är särskilt noggranna med att det är rent på våra kontor och vi rengör ytorna ordentligt och ofta.
  • Vi följer THL:s rekommendationer och vill försäkra oss om att våra kunder mår bra. Därför bokar vi inte in möten med personer som är över 70 år gamla.

Du kan även sköta ärenden lätt i våra digitala kanaler.

Du kan bekanta dig med de vanligaste frågorna om försäkringar som personkunderna ställer här: Information till personkunder angående coronaviruset

Våra experters svar och synpunkter på de vanligaste frågorna om placeringar och marknadssituationen hittar du här: Coronavirusepidemin fluktuerar aktiekurserna – om man placerar långsiktig och diversifierat behöver man inte oroa sig

Tjänsten HälsoHjälpen betjänar våra person- och företagsförsäkringskunder normalt.

Bäst nås HälsoHjälpens hälsovårdsexperter i chatten eller på nätet varje dag kl. 7-23 och per telefon kl. 7-18. Tjänsten fungerar på webbplatsen eller i mobilappen som du kan ladda ner på din telefon i App Store eller Google Play.

Distansveterinärtjänsten DjurHjälpen betjänar våra kunder med sällskapsdjurförsäkring varje dag kl. 7-23. Tjänsten fungerar med en mobilapp som du kan ladda ner på din telefon i App Store eller Google Play.

Lantbruks- och företagskunder

Våra regionbolag betjänar både lantbruks- och företagskunder normalt. Kontaktuppgifter till ditt regionbolag hittar du här

Svaren på de vanligaste frågorna hos företagskunder hittar du här: Information till företagskunder angående coronaviruset

Svaren på de vanligaste frågorna hos lantbrukskunder hittar du här: Information till lantbrukskunder angående coronaviruset