Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
AktuelltBolagen informerarSynvinklar
FörstasidanNyhetsrumAktuelltBolagen informerarSynvinklarLokalTapiola-gruppenInformation om bolagsgruppenBolagVerksamhetens syfteLokalTapiola-gruppens rapporterSamarbete med samarbetspartnerArbeta hos ossLokalTapiola som arbetsgivareSom företagare i LokalTapiolaStuderandeLediga jobbAnsvarstagandeAnsvarighet hos LokalTapiolaSamhällsrelationerSamarbete och donationerPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
Bolagen informerarAktuelltBolagen informerarSynvinklar
Säkerhet23.9.2022Researrangören Detur ställer in resor – förvirring bland de som köpt resorDen svenska researrangören Detur ställer in resorna under resten av året vilket lett till problem och orsakat förvirring och besvikelse bland resenärerna. Resenärförsäkringen ersätter tyvärr inte kostnader som situationen orsakar de försäkrade. Vi uppmanar kunderna att följa researrangörens och konsumentverkets anvisningar.
Researrangören Deturs kunder har haft problem med sina resor och inkvarteringen. Detur har informerat på sin webbplats att världsläget försvårat verksamheten. Företaget har beslutat att den operativa verksamheten pausas tillfälligt och att återstoden av säsongen 2022 ställs in. Mer information finns på Deturs webbplats.Enligt Detur behöver resenärer som drabbas av inställda avgångar inte kontakta Detur utan Detur kontaktar dem i turordning utifrån närmaste avresedatum först.Ersätter resenärförsäkringen?Situationen till följd av Deturs problem är tyvärr inte en sådan orsak till annullerad resa, försening från resa eller avbruten resa som enligt försäkringsvillkoren ersätts av försäkringen. I det här fallet ersätter resenärförsäkringen alltså inte kostnader som orsakas försäkrade. Till exempel den försäkrades extra rese- eller inkvarteringskostnader eller oanvända flygbiljetter ersätts inte.Var får jag mer information?Vi rekommenderar att du följer med läget på researrangörens och konsumentverkets webbplatser. Du kan gå till konsumentverkets webbplats här.
Andra aktuella ärenden
LokalTapiola KapitalförvaltningTalous30.4.2025Till ägarna av andelar i placeringsfonderna LokalTapiola Samfund USA och LokalTapiola USA KlimatindexPlaceringsfond LokalTapiola Samfund USA fusioneras med Placeringsfond LokalTapiola USA Klimatindex den 9 juni 2025. Fusionen kräver inte några åtgärder av andelsägarna.LokalTapiola KapitalförvaltningTalous30.4.2025Till ägarna av andelar i placeringsfonderna LokalTapiola Samfund Europa och LokalTapiola Europa KlimatindexPlaceringsfond LokalTapiola Samfund Europa fusioneras med Placeringsfond LokalTapiola Europa Klimatindex den 9 juni 2025. Fusionen kräver inte några åtgärder av andelsägarna.LokalTapiola Österbotten29.4.2025I en nödsituation räknas varje sekund – 10 nya livbojar till Österbotten Varje år drunknar 100–150 personer i Finland, och ”nära ögat” situationerna är mångdubbelt fler. Förutom simkunskaper är livbojen och medhjälpares agerande avgörande om en person hamnar i vattnet.
Se fler meddelanden
NyhetsrumMeddelandenResearrangören Detur ställer in resor – förvirring bland de som köpt resorVill du fortfarande byta språk?JaNej