Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
Livstrygghet6.8.2021

Vi förnyar våra nättjänster för personkunder – vi avskaffar Livstrygghetsappen

Vi underlättar och förtydligar våra digitala tjänster för personkunder. Vi erbjuder i fortsättningen alla elektroniska tjänster för våra personkunder på vår webbplats och i kundens nättjänst och de är lätta och smidiga att använda även i mobilapparaterna. Dessa tjänster utvecklas som bäst för att bli ännu bättre. Livstrygghetsappen dvs. mobilapplikationen som är avsedd för LokalTapiolas kunder tas ur bruk före slutet av september.

- Som ett livstrygghetsbolag vill vi utöver en personlig och lokal betjäning även satsa på digitala tjänster och underlätta uträttandet av kundernas livstrygghet. Vi håller på att förnya vår webbplats lokaltapiola.fi och förbättrar ständigt nättjänsterna för våra personkunder med målet att förtydliga och underlätta kundens användning av de digitala tjänsterna med oss, berättar direktör Valtteri Saurila som svarar för den digitala utvecklingen.

Alla tjänster i Livstrygghetsappen hittas omfattande på vår webbplats och i våra nättjänster – fortfarande även mobilt

Livstrygghetsappen dvs. mobilapplikationen som är avsedd för LokalTapiolas kunder tas ur bruk under hösten. Kunden har kunnat sköta sina försäkrings- och placeringsärenden via applikationen genom att identifiera sig. Alla tjänster i applikationen hittas även i fortsättningen omfattande i mobilmiljö på vår webbplats och i våra nättjänster som är smidiga att använda och vars funktioner har utvidgats för att omfatta alla våra kunder. Till exempel vid sjukdomsfall finns resenärförsäkringsintyget i framtiden tillgängligt i kundens nättjänst.

Kunden kan med sina bankkoder logga in i nättjänsten och betala fakturor på webben, begära betalningstid, göra skadeanmälan och sköta spar- och placeringsärenden samt skicka och motta meddelanden med vår kundtjänst.

Kunden har fortsättningsvis tillgång till LokalTapiolas applikationer Hälso- och DjurHjälpen som också hittas som webbversioner på den öppna webbplatsen lokaltapiola.fi.

LokalTapiolas nättjänst finns på adressen www.lahitapiola.fi/verkkopalvelu

Tjänsten HälsoHjälpen betjänar person- och företagsförsäkringskunder normalt.

Bäst nås HälsoHjälpens hälsovårdsexperter i chatten eller på nätet varje dag kl. 7–23 och per telefon kl. 7–18. Tjänsten fungerar på webbplatsen eller i appen som du kan ladda ner till din telefon i App Store eller Google Play. Läs mer här.

Distansveterinärtjänsten DjurHjälpen betjänar våra kunder med sällskapsdjurförsäkring varje dag kl. 7–23. Tjänsten fungerar med en mobilapp som du kan ladda ner till din telefon i App Store eller Google Play. Läs mer här.

Har du frågor? Vi har sammanställt svar här.