Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
AktuelltBolagen informerarSynvinklar
FörstasidanNyhetsrumAktuelltBolagen informerarSynvinklarLokalTapiola-gruppenInformation om bolagsgruppenBolagVerksamhetens syfteLokalTapiola-gruppens rapporterSamarbete med samarbetspartnerArbeta hos ossLokalTapiola som arbetsgivareSom företagare i LokalTapiolaStuderandeLediga jobbAnsvarstagandeAnsvarighet hos LokalTapiolaSamhällsrelationerPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
Bolagen informerarAktuelltBolagen informerarSynvinklar
Livstrygghet6.8.2021Vi förnyar våra nättjänster för personkunder – vi avskaffar LivstrygghetsappenVi underlättar och förtydligar våra digitala tjänster för personkunder. Vi erbjuder i fortsättningen alla elektroniska tjänster för våra personkunder på vår webbplats och i kundens nättjänst och de är lätta och smidiga att använda även i mobilapparaterna. Dessa tjänster utvecklas som bäst för att bli ännu bättre. Livstrygghetsappen dvs. mobilapplikationen som är avsedd för LokalTapiolas kunder tas ur bruk före slutet av september.
- Som ett livstrygghetsbolag vill vi utöver en personlig och lokal betjäning även satsa på digitala tjänster och underlätta uträttandet av kundernas livstrygghet. Vi håller på att förnya vår webbplats lokaltapiola.fi och förbättrar ständigt nättjänsterna för våra personkunder med målet att förtydliga och underlätta kundens användning av de digitala tjänsterna med oss, berättar direktör Valtteri Saurila som svarar för den digitala utvecklingen.Alla tjänster i Livstrygghetsappen hittas omfattande på vår webbplats och i våra nättjänster – fortfarande även mobiltLivstrygghetsappen dvs. mobilapplikationen som är avsedd för LokalTapiolas kunder tas ur bruk under hösten. Kunden har kunnat sköta sina försäkrings- och placeringsärenden via applikationen genom att identifiera sig. Alla tjänster i applikationen hittas även i fortsättningen omfattande i mobilmiljö på vår webbplats och i våra nättjänster som är smidiga att använda och vars funktioner har utvidgats för att omfatta alla våra kunder. Till exempel vid sjukdomsfall finns resenärförsäkringsintyget i framtiden tillgängligt i kundens nättjänst.Kunden kan med sina bankkoder logga in i nättjänsten och betala fakturor på webben, begära betalningstid, göra skadeanmälan och sköta spar- och placeringsärenden samt skicka och motta meddelanden med vår kundtjänst. Kunden har fortsättningsvis tillgång till LokalTapiolas applikationer Hälso- och DjurHjälpen som också hittas som webbversioner på den öppna webbplatsen lokaltapiola.fi.LokalTapiolas nättjänst finns på adressen www.lahitapiola.fi/verkkopalveluTjänsten HälsoHjälpen betjänar person- och företagsförsäkringskunder normalt.Bäst nås HälsoHjälpens hälsovårdsexperter i chatten eller på nätet varje dag kl. 7–23 och per telefon kl. 7–18. Tjänsten fungerar på webbplatsen eller i appen som du kan ladda ner till din telefon i App Store eller Google Play. Läs mer här.Distansveterinärtjänsten DjurHjälpen betjänar våra kunder med sällskapsdjurförsäkring varje dag kl. 7–23. Tjänsten fungerar med en mobilapp som du kan ladda ner till din telefon i App Store eller Google Play. Läs mer här.Har du frågor? Vi har sammanställt svar här.
Andra aktuella ärenden
LokalTapiola KapitalförvaltningEkonomi3.3.2025Meddelande till ägarna av andelar i fonderna LokalTapiola Stjärnkapitalförvaltning 50 och LokalTapiola Stjärnkapitalförvaltning 75 samt LokalTapiola Världen 50 och LokalTapiola Världen 80Styrelsen för Seligson & Co Fondbolag, som förvaltar ovannämnda placeringsfonder, har beslutat att söka tillstånd hos Finansinspektionen för två fusionsplaner.LokalTapiola Nyland19.2.2025LokalTapiola Nylands resultat 2024: Försäkringsbolaget behövdes mer än någonsin tidigare – 50 miljoner euro i ersättningarFörra året var LokalTapiola Nyland starkt engagerad i sin grunduppgift: stod vid sina ägarkunders sida då det händer skador. År 2024 ersatte bolaget över 53 000 skador och betalade ersättningar för 50,1 miljoner euro till sina ägarkunder.LokalTapiola Österbotten19.2.2025LokalTapiola Österbottens år 2024: Historiskt stark tillväxt och stort samhällsansvarFör LokalTapiola Österbotten, som i år fyller 130 år, präglades året 2024 av en rekordhög tillväxt i både ägarkundsantalet och den organiska premieinkomsten. Jämfört med tidigare året ökade även skademängden och betalda ersättningarna. Den framgångsrika placeringsverksamheten möjliggör ännu starkare satsningar för ägarkundernas och österbottningarnas bästa.
Se fler meddelanden
NyhetsrumMeddelandenVi förnyar våra nättjänster för personkunder – vi avskaffar LivstrygghetsappenVill du fortfarande byta språk?JaNej