Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
AktuelltBolagen informerarSynvinklar
FörstasidanNyhetsrumAktuelltBolagen informerarSynvinklarLokalTapiola-gruppenInformation om bolagsgruppenBolagVerksamhetens syfteLokalTapiola-gruppens rapporterSamarbete med samarbetspartnerArbeta hos ossLokalTapiola som arbetsgivareSom företagare i LokalTapiolaStuderandeLediga jobbAnsvarstagandeAnsvarighet hos LokalTapiolaSamhällsrelationerSamarbete och donationerPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
AktuelltAktuelltBolagen informerarSynvinklar
12.12.2023Den nya nättjänsten förbättrar de digitala tjänsterna för företagskunder Den nya nättjänsten för företagskunder har lanserats i December. Kunden får tillgång till den nya nättjänsten genom att vid lämplig tidpunkt under det kommande halvåret ingå ett nytt avtal om nättjänster.
I den nya nättjänsten uppdateras i första skedet framsidan och användarhanteringen och hanteringen av fullmakter. Företagskunderna kan bland annat kontrollera sina företagsuppgifter, upprätthålla fullmakter som getts och kontrollera nya skaderapporter för arbetsolycksfalls- och arbetsförmågaförsäkringarna.– Vår nya nättjänst gör det betydligt smidigare för kunderna att sköta ärenden på webben. Vi erbjuder nu allt mera heltäckande tjänster som skydd för företagsverksamheten och människorna både personligt, lokalt och digitalt, säger Veikko Salonen som är direktör för affärsverksamheten för företagskunder i LokalTapiola.Ett lättanvänt verktyg för kontroll av skade- och ersättningsuppgifterDen nya nättjänsten förverkligas stegvis och under en tid finns både den nya och gamla tjänsten i bruk. Möjligheten att logga in i den gamla nättjänsten för företag kommer att stängas efter övergångsperioden våren 2024.– Den nya nättjänsten skapar helt nya möjligheter för oss att utveckla innehållet och funktionerna genom responsen från våra kunder. Kunderna har deltagit omfattande i utvecklingsarbetet och kommer att göra det även i fortsättningen. Det utvecklingsarbete som hittills gjorts, utgör grunden för den kommande förnyelsen av utbud och tjänster. Förnyelsen slutar absolut inte här, utan detta är det första steget, berättar projektets produktägare, ledande specialist Sanni Niskanen.Kunden får i första skedet bland annat tillgång till ett lättanvänt Skaderapport -verktyg för kontroll av skade- och ersättningsuppgifter för arbetsolycksfalls- och arbetsförmågaförsäkring.– Kunden behöver inte längre använda sig av Excel för att utnyttja data vi erbjuder, även om den möjligheten ännu finns kvar. Vi hämtar ett visuellt användargränssnitt för kundens användning tack vare vilket skade- och ersättningsuppgifterna kan analyseras med hjälp av flera olika klassificeringsvariabler såsom enligt skadetyp och omständighet, berättar utvecklingschef Marjo Hämäläinen.Snabb kontakt till kundbetjäning via chattenDen nya nättjänsten är trespråkig dvs. alla funktioner och allt innehåll finns tillgängligt på finska, svenska och engelska. – Nytt är också chatten via vilken man får kontakt med vår kundtjänst, berättar Niskanen.Uppgifter om försäkringar, ersättningar och fakturor hittas fortsättningsvis även i den gamla nättjänsten, till vilken kunden till exempel kan gå via snabblänkar på framsidan. Allt nytt som kunden får i första skedet:
  • Ny framsida med nytt innehåll på tre språk (finska, svenska, engelska)
  • Ett nytt avtal om nättjänster som även nuvarande användare ska ingå
  • Ett nytt verktyg för hantering av användarrättigheter
  • Ett system för fullmakter som ges via nättjänsten, vilket kunden själv kan hantera.
  • Visuella skaderapporter för arbetsolycksfalls- och arbetsförmågaförsäkringar.
  • Chattstöd för webbtjänster
Ta den nya nätttjänsten i bruk
Aktuell
Säkerhet16.4.2025Cyberriskerna glöms ofta bort på resor – i en främmande omgivning är riskerna mångaSemesterperioden är en gynnsam tid för cyberbrottslingar när semesterfirarna kopplar av, rör sig i en främmande omgivning och använder tjänster på ett främmande språk. Enligt LokalTapiolas enkät glömmer många bort till och med de enklaste säkerhetsåtgärderna. Experten varnar för bluffappar, bankkortstjuvar och okända laddare.Placering10.4.2025Folk med bostadslån har nu hundratals euro mer att använda till investeringar – fondinvesterarna är intresserade av Europa, Norden och tillväxtmarknadernaEfter räntejusteringen kan de med bostadslån ha hundratals euro mera pengar över per månad. Trettiotvå procent av finländarna tänker använda pengarna som om inte längre går till boendeutgifter till att spara och investera. I LokalTapiola har efterfrågan ökat på aktiefonderna som investerar i Europa, i Norden och på tillväxtmarknaderna och minskat i aktiefonderna som investerar i Nordamerika.Arbetsliv8.4.2025Enkät: Allt färre små företag överväger nya investeringar i personalens välbefinnandeNästan 40 procent av beslutsfattarna i små och medelstora företag är oroliga över personalens ork, men allt färre överväger nya satsningar på personalens välbefinnande. Ju mindre företag, desto ovanligare att företaget överväger investeringar under nästa år. Investeringsavsikterna har minskat från förra året. Uppgifterna framgår ur LokalTapiolas och arbetspensionsbolaget Elos enkät till små och medelstora företag som besvarades av 525 finländska företagsbeslutsfattare.
Se fler aktuella ärenden
NyhetsrumAktuelltDen nya nättjänsten förbättrar de digitala tjänsterna för företagskunder Vill du fortfarande byta språk?JaNej