Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
Inloggning
Logga in
Logga in i nättjänstenSköt försäkrings- och investeringsärenden.Skador och ersättningarI flera skadesituationer kan du sköta ärendet direkt hos våra samarbetspartner och en skadeanmälan behövs inte.Logga in i nättjänsten för investeringarDu kan börja investera i nättjänsten och följa upp dina investeringar samt ge uppdrag och göra ändringar.Logga in i nättjänsten för bilfinansiering(På finska)Logga in i ansökningstjänsten för livförsäkringarLogga in i personalfondstjänstenNättjänst för medlemmar i personalfonder.
Ingå ett nytt nättjänstavtalDu kan börja använda den nya nättjänsten för företag när du ingår ett nytt avtal om nättjänst.Logga in i ny tjänstHär kan du logga in om ditt företag har redan ingått ett nytt nättjänstavtal.Logga in i nättjänsten för investeringarFölj placeringar och gör mandat. Du ser företagets kontrakt då företaget har bemyndigat dig.Logga in i nättjänsten för bilfinansiering(På finska)Logga in i ansökningstjänsten för livförsäkringar
AktuelltBolagen informerarSynvinklar
Logga in
Logga in i nättjänstenSköt försäkrings- och investeringsärenden.Skador och ersättningarI flera skadesituationer kan du sköta ärendet direkt hos våra samarbetspartner och en skadeanmälan behövs inte.Logga in i nättjänsten för investeringarDu kan börja investera i nättjänsten och följa upp dina investeringar samt ge uppdrag och göra ändringar.Logga in i nättjänsten för bilfinansiering(På finska)Logga in i ansökningstjänsten för livförsäkringarLogga in i personalfondstjänstenNättjänst för medlemmar i personalfonder.
Ingå ett nytt nättjänstavtalDu kan börja använda den nya nättjänsten för företag när du ingår ett nytt avtal om nättjänst.Logga in i ny tjänstHär kan du logga in om ditt företag har redan ingått ett nytt nättjänstavtal.Logga in i nättjänsten för investeringarFölj placeringar och gör mandat. Du ser företagets kontrakt då företaget har bemyndigat dig.Logga in i nättjänsten för bilfinansiering(På finska)Logga in i ansökningstjänsten för livförsäkringar
FörstasidanNyhetsrumAktuelltBolagen informerarSynvinklarLokalTapiola-gruppenInformation om bolagsgruppenBolagVerksamhetens syfteLokalTapiola-gruppens rapporterSamarbete med samarbetspartnerArbeta hos ossLokalTapiola som arbetsgivareSom företagare i LokalTapiolaStuderandeLediga jobbAnsvarstagandeAnsvarighet hos LokalTapiolaSamhällsrelationerInloggning tjänster
Logga in
Logga in i nättjänstenSköt försäkrings- och investeringsärenden.Skador och ersättningarI flera skadesituationer kan du sköta ärendet direkt hos våra samarbetspartner och en skadeanmälan behövs inte.Logga in i nättjänsten för investeringarDu kan börja investera i nättjänsten och följa upp dina investeringar samt ge uppdrag och göra ändringar.Logga in i nättjänsten för bilfinansiering(På finska)Logga in i ansökningstjänsten för livförsäkringarLogga in i personalfondstjänstenNättjänst för medlemmar i personalfonder.
Ingå ett nytt nättjänstavtalDu kan börja använda den nya nättjänsten för företag när du ingår ett nytt avtal om nättjänst.Logga in i ny tjänstHär kan du logga in om ditt företag har redan ingått ett nytt nättjänstavtal.Logga in i nättjänsten för investeringarFölj placeringar och gör mandat. Du ser företagets kontrakt då företaget har bemyndigat dig.Logga in i nättjänsten för bilfinansiering(På finska)Logga in i ansökningstjänsten för livförsäkringar
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
AktuelltAktuelltBolagen informerarSynvinklar
Säkerhet13.6.2023LokalTapiolas DjurHjälpen hjälper överallt i Finland – veterinärbesök från egen soffa via appen Sällskapsdjuren är viktiga familjemedlemmar för finländarna och var tredje hushåll har ett eller flera sällskapsdjur som familjemedlemmar. När sällskapsdjuret blir sjukt eller råkar ut för en olycka, blir man bekymrad och behöver goda råd. Via LokalTapiolas applikation DjurHjälpen får kunden  hjälp av en distansveterinär alla dagar i veckan.Mer om djurförsäkringen
Via applikationen DjurHjälpen är veterinärerna tillgängliga alla dagar i veckan klockan 7-23 utan tidsbokning. I tjänsten utreder veterinären ditt sällskapsdjurs hälsosituation och hänvisar djuret vid behov till fortsatt vård på LokalTapiolas samarbetspartners direktersättningsklinik eller -sjukhus. LokalTapiolas tjänst DjurHjälpen erbjuds av Veteva Oy.Distansveterinärtjänsten DjurHjälpen har ingen självrisk och kostnaderna för användningen av tjänsten avdras direkt från maximiersättningen i sällskapsdjurets försäkring  och kunden behöver inte själv betala något separat.LokalTapiolas djurförsäkringskunder får tjänsten i bruk omedelbart med att ladda ner Djurhjälpen applikationen.Efterfrågan på en förebyggande veterinärtjänst med låg tröskel är nu stor och med vår automatiserade distansvårdstjänst kan vi uppnå  betydande inbesparingar i skadekostnaderna och i effektiviteten. Det är emellertid utmanande att kombinera en dejourerande veterinärs distansvårds- och klinikarbete. Enligt veterinär Eva Kaisti på Veteva, som erbjuder DjurHjälpen, är lösningen en veterinärpool.- Våra veterinärer är erfarna proffs, som kan erbjuda snabb och bra service till LokalTapiolas djurförsäkringskunder, säger Kaisti, som själv skött ungefär 8000 patientfall genom chatten.I helhet har det redan skötts ungefär 50 000 patientfall genom DjurHjälpen. I tjänsten finns ofta många kunder samtidigt, men endå svaras det på kontaktbegäran oftast på under fem minuter. Tjänstens kvalitet är förstklassig på basis av den feedback vi fått från kunder.- Arbetet är mycket givande och mottagandet har varit utmärkt. Kunderna tackar för råden och skickar hjärt-emojis och gulliga fotografier på sina husdjur, fortsätter Kaisti.Djurhjälpens distansveterinär värderar genom chatten och på förhand filmade videon och bilder husdjurets tillstånd samt behovet av brådskande sköt. Distansveterinären rådgiver också i första hjälp och hemsköt. Vid behov hänvisas sällskapsdjuret till närmaste veterinär för fortsatta undersökningar och vård.Till exempel kräkningar, diarré, hud- och öronsymptom, sår, allergiska reaktioner och olika olycksfall, som är vanliga hos hundar och katter, är allmänna orsaker till ett veterinärbesök. Många av dessa fall skulle även kunna skötas per distans. 70% av Djurhjälpens kunder har fått den hjälp de behövt genom distansbesök.De nya möjligheterna att undersöka och behandla sällskapsdjuren syns även som ökade veterinärkostnader. Finländarna använder årligen allt mera pengar för sina sällskapsdjurs hälsa och vård. Ändå försäkras endast ca 30 % av husdjuren i Finland, medan motsvarande siffra i Sverige är närmare 90 %. Inbesparingarna från distansveterinärtjänster minskar också på trycket att höja priset på djurförsäkringar från försäkringsbolagets sida.Ladda ner applikationen DjurHjälpen här.Texten har uppdaterats 13.6.2023.
DjurförsäkringMed djurförsäkringen garanterar du den bästa vården för din hund eller katt vid sjuk- och olycksfall.
Mer om djurförsäkringen
Aktuell
Talous29.11.2024Var fjärde tänker klara julen på en hundring – julbudgeten i genomsnitt 420 euroFinländarnas julbudget har sjunkit med 17 procent på tre år. Allt fler hushåll tänker använda mindre än hundra euro på julen. Barnfamiljer har ett ”barntillägg” på cirka 180 euro.Hälsa28.11.2024Två av fem är oroliga för sitt eller en närståendes drogbruk – ”ett svårt ämne på arbetsplatserna”Hälften av dem som utsatts för drogproblem säger att användningen av rusmedel ibland har påverkat orken i arbetet eller i vardagslivet. Enligt LokalTapiolas iakttagelser tas problemen oftast upp för sent på arbetsplatserna. Ju tidigare en person får hjälp, desto bättre är möjligheterna att återhämta sig, säger specialisten.Arbetsliv26.11.2024Undersökning: Belöningarna till personalen får ett dåligt vitsord av finländarnaEn tredjedel av finländarna anser att belöningarna till personalen är orättvisa. Finländarna är mest nöjda med arbetsmiljön och minst nöjda med ekonomiska belöningar. Alla åldersgrupper vill ha personligare resultatlön men främst generation Z.
Se fler aktuella ärenden
NyhetsrumAktuelltLokalTapiolas DjurHjälpen hjälper överallt i Finland – veterinärbesök från egen soffa via appen Vill du fortfarande byta språk?JaNej