LähiTapiola Kainuu-Koillismaa26.8.2024
LähiTapiola Kainuu-Koillismaan tulostiedote 1.1.–30.6.2024: Yhtiön asiakasmäärässä vahvaa kasvua – vaikea talvi lisäsi vahinkojen määrää
LähiTapiola Kainuu-Koillismaa saavutti kesäkuussa 40 000 asiakkaan määrän, joka on yli 300 asiakasta enemmän verrattuna vuoden alkuun. Vahva kasvu omista-asiakasmäärissä näkyy markkinajohtajuutena, joka vahvistui alkuvuoden aikana 42,34 prosenttiin (liikennevakuutus).
– Keskinäisen yhtiön onnistuminen mitataan kasvavilla asiakasmäärillä. Viimeisen parin vuoden aikana olemme onnistuneet erinomaisesti ja alueemme ihmiset ovat yhä suuremmissa määrin valinneet meidät vakuutusyhtiökseen. Tämä kertoo siitä, että asiakkaamme luottavat osaavaan ja palvelualttiiseen henkilöstöömme. Myös digitaalisessa palvelussa olemme onnistuneet vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin.
Lisäksi olemme panostaneet vahvasti ennaltaehkäisevään työhön, joka edistää niin omistaja-asiakkaidemme kuin kaikkien kainuulaisten ja koillismaalaisten elämänturvaa ja hyvinvointia, toteaa LähiTapiola Kainuu-Koillismaan toimitusjohtaja Olli Kokkonen.
LähiTapiola Kainuu-Koillismaan omistaja-asiakkaat ilmoittivat vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla yhteensä lähes 7 700 vahingosta, mikä oli noin 8 prosenttia enemmän kuin edellisvuoden alkupuoliskolla. Vakuutuksesta korvattavia vahinkoja näistä oli yli 92 prosenttia. Yhtiö maksoi korvauksia 7 miljoonaa euroa. Yli 70 % vahingon kärsineistä sai ratkaisun korvaushakemukseensa samana tai seuraavana päivänä.
- Alkuvuoden kovien pakkasten aikana tapahtui paljon rakennusvaurioita, ja autoilijat joutuivat tavallista enemmän turvautumaan hinauspalveluihin. Nämä ovat poikkeuksellisista sääolosuhteista johtuvia vahinkoja, ja olen ylpeä siitä miten kainuulaiset ja koillismaalaiset omistaja-asiakkaat ovat pitäneet itsestään ja omaisuudestaan hyvää huolta. Ilokseni voin myös sanoa, että vaikka vahinkoja on sattunut enemmän, niin olemme kyenneet palvelemaan omistaja-asiakkaitamme hyvin, kertoo LähiTapiola Kainuu-Koillismaan korvauspäällikkö Ari Juntunen.
Alkuvuoden 2024 aikana LähiTapiola Kainuu-Koillismaa hyvitti asiakkailleen 1,2 miljoonaa euroa keskittämisetuja. Yhtiön omistaja-asiakkaat saivat vakuutusmaksuistaan lisäksi lähes 500 000 euroa S-ryhmän Bonusta.
LähiTapiola Kainuu-Koillismaa täytti 160-vuotta 21.8.2024. Yhtiön juuret ovat lähteneet Ristijärven Kappelin Palovakuutus-seurasta, jossa ensimmäiset säännöt hyväksyttiin kappelikokouksessa 21.8.1864. LähiTapiola Kainuu-Koillismaan syntymäpäiviä vietettiin toimialueen joka toimistolla viikolla 34.
- Nykyään toimintamme on hyvin erinäköistä kuin 160 vuotta sitten, mutta perustehtävämme ei ole muuttunut. Turvaamme edelleen omistaja-asiakkaidemme elämää ja liiketoimintaa. LähiTapiola Kainuu-Koillismaa on aina ollut vahvasti paikallinen ja kasvollinen toimija. Meille on tärkeää ihmisten hyvinvointi ja toimialueemme elinvoimaisuus. Tulemme jatkossakin olemaan mukana Kainuun ja Koillismaan elinvoimaisuuden vahvistamisessa, tukemalla paikallisia yhteisöjä, urheilua ja kulttuuria.
Kehitämme koko ajan toimintaamme entistä paremmaksi, jotta voimme palvella omistaja-asiakkaitamme suurella sydämellä vielä seuraavia vuosisatoja eteenpäin.
Kaikki se hyvä, mitä me tuotamme, käytämme täysimääräisesti omistaja-asiakkaidemme ja toimialueemme hyväksi, Kokkonen kertoo.
Lisätietoja:
Olli Kokkonen, toimitusjohtaja, LähiTapiola Kainuu-Koillismaa,
p. 050 550 4607