<link rel="stylesheet" href="/cs/chat/stylesheets/lahitapiola-chat.css"/>
Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen
Turvallisuus 13.6.2023

LähiTapiolan LemmikkiHelppi-sovelluksella eläinlääkäriin kotisohvalta

Lemmikit ovat suomalaisille tärkeitä perheenjäseniä ja joka kolmannessa kotitaloudessa asuukin perheenjäsenenä yksi tai useampi lemmikki. Kun lemmikki sairastuu tai tapaturma sattuu, huoli on kova ja hyvät neuvot ovat tarpeen. LähiTapiolan LemmikkiHelppi –sovelluksen kautta asiakas saa etäeläinlääkärin avun viikon jokaisena päivänä omalta kotisohvaltaan.

Eläinlääkärit ovat tavoitettavissa LemmikkiHelppi-sovelluksen kautta ilman ajanvarausta viikon jokaisena päivänä klo 7-23. Palvelussa eläinlääkäri selvittää lemmikin terveystilanteen ja ohjaa tarvittaessa jatkohoitoon LähiTapiolan kumppanien suorakorvausklinikalle tai -sairaalaan. LähiTapiolan LemmikkiHelppi-palvelun tarjoaa Veteva Oy.

LemmikkiHelppi-etäeläinlääkäripalvelussa ei ole omavastuuta, ja palvelun käytöstä aiheutuvat kustannukset vähennetään suoraan lemmikin vakuutuksen enimmäiskorvausmäärästä, eikä asiakkaan tarvitse maksaa itse erikseen mitään.

LähiTapiolan lemmikkivakuutusasiakkaat saavat palvelun saman tien käyttöönsä lataamalla LemmikkiHelpin mobiilisovelluksen.

Ennalta ehkäisevälle matalan kynnyksen eläinlääkäripalvelulle on nyt paljon kysyntää, ja automaation tukemalla etähoitopalvelulla voidaan saavuttaa merkittävää säästöä korvausmenossa ja tehokkuudessa. Päivystävän eläinlääkärin etähoito- ja klinikkatyön yhdistäminen on kuitenkin haasteellista. LähiTapiolan LemmikkiHelppi-palvelua tuottavan Vetevan eläinlääkäri Eva Kaistin mukaan ratkaisu on eläinlääkäripooli.

- Eläinlääkärimme ovat kokeneita ammattilaisia, jotka voivat taata nopean ja laadukkaan palvelun LähiTapiolan eläinvakuutusasiakkaille, sanoo Kaisti, joka on itse tehnyt noin 8000 potilastapausta chatin välityksellä.

Kokonaisuudessaan LemmikkiHelpissä on hoidettu jo noin 50 000 potilastapausta. Palvelussa on usein monta asiakasta yhtä aikaa, mutta siitä huolimatta yhteydenottoon vastaaminen tapahtuu useimmiten alle viidessä minuutissa. Palvelun laatu on asiakkaiden antaman palautteen perusteella ensiluokkaista.

- Työ on erittäin antoisaa ja mielenkiintoista ja vastaanotto on ollut erinomaista. Asiakkaat kiittelevät neuvoista ja lähettävät sydän-emojeja ja söpöjä valokuvia lemmikeistään, Kaisti jatkaa.

LemmikkiHelpin etäeläinlääkäri arvioi lähtökohtaisesti chatin ja ennakkoon kuvattujen videoiden sekä valokuvien välityksellä lemmikin terveysasiaa ja hoidon kiireellisyyden tarvetta, sekä neuvoo ensiavussa ja kotihoidossa. Tarvittaessa lemmikki ohjataan lähimmälle eläinlääkärille jatkotutkimuksiin ja hoitoon.

Esimerkiksi koirilla ja kissoilla yleinen oksentelu, ripuli, iho- ja korvaoireet, haavat, allergiset reaktiot ja erilaiset tapaturmat ovat tavallisia syitä, joiden vuoksi eläinlääkärissä käydään. Monissa näistä tapauksista asia voitaisiin hoitaa myös etänä. LemmikkiHelpin asiakkaista noin 70 % on saanut tarvittavan avun etäkäynnillä.

Uudet mahdollisuudet lemmikkien terveyden tutkimisessa ja hoidossa näkyvät myös kasvavina eläinlääkärikuluina. Suomalaiset käyttävätkin vuosittain yhä enemmän rahaa lemmikkien terveyteen ja hoitoon. Silti Suomessa lemmikeistä on vakuutettu arviolta alle 30 %, kun taas Ruotsissa vastaava luku on noin 90 %. Etäeläinlääkäripalveluista saatavat säästöt vähentävät lemmikkivakuutusten hinnankorotuspaineita vakuutusyhtiön puolella.

Lataa LemmikkiHelppi-sovellus täältä.

Tekstiä on päivitetty 13.6.2023.