Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Hyvä tietää

Asioi turvallisesti kanssamme. Lue, mitä me teemme turvallisuuden hyväksi ja kuinka voit itse vaikuttaa verkkoasiointisi turvallisuuteen.

Saavutettavuusseloste

Verkkopalvelujen saavutettavuus tarkoittaa sitä, että digitaalisia palveluita voi käyttää kuka tahansa helposti toimintarajoitteista huolimatta.

Tämä saavutettavuusseloste on luotu 9.9.2020 ja kattaa LähiTapiolan henkilö- yritys- ja maatila-asiakkaiden verkkopalvelut sekä lahitapiola.fi-sivuston kieliversioineen.

Arvio palveluiden tilasta perustuu LähiTapiola Palvelut Oy:n omaan arviointiin.

Lahitapiola.fi-sivusto ja LähiTapiolan verkkopalvelut ovat otettu käyttöön ennen digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain (306/2019) voimaantuloa, joten saavutettavuusvaatimukset koskevat palveluiden sisältöjä täten 23.9.2020 alkaen.

Saavutettavuuden tila LähiTapiolassa

Kehitämme parhaillaan LähiTapiolan verkkopalveluiden saavutettavuutta sekä helppokäyttöisyyden ja sisältöjen ymmärrettävyyden näkökulmasta, että teknisestä näkökulmasta.

  • Henkilöasiakkaalle kohdistetut tunnistusta vaativat palvelut eivät täytä kaikkia saavutettavuuskriteerejä. Saavutettavuuspuutteita esiintyy sivustolla ja palveluissamme eritasoisesti vuoden 2020 ajan.
  • Yritys- ja maatila-asiakkaalle kohdistetut tunnistusta vaativat palvelut eivät täytä kaikkia saavutettavuuskriteerejä. Saavutettavuuspuutteita esiintyy sivustolla ja palveluissamme eritasoisesti vuoden 2020 ajan.
  • lahitapiola.fi ja sen alla olevat ilman tunnistusta käytettävät palvelut eivät täytä kaikkia saavutettavuuskriteerejä. Saavutettavuuspuutteita esiintyy sivustolla ja palveluissamme eritasoisesti vuoden 2020 ajan.
  • Sivustolla ja verkkopalveluissa julkaisut toimisto-ohjelmien tiedostot (esim. doc, pdf, odt) eivät täytä saavutettavuusvaatimuksia.
    • Puutteet 23.9.2018 ja sen jälkeen julkaistuissa tiedostoissa pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.
    • Ennen 23.9.2018 julkaistujen tiedostojen sisältö annetaan asiakkaalle saavutettavassa muodossa, jos asiakas sitä pyytää ja pyyntö on kohtuullinen.
  • Kaikki sivustolla ja verkkopalveluissa julkaisut videot ja äänitiedostot eivät ole tekstitettyjä.

Viittomakielisten asiakkaiden palvelut

LähiTapiola tarjoaa viittomakielisille asiakkailleen maksuttoman Chabla-mobiilisovelluksen, jonka avulla asiakkaat voivat soittaa videopuhelun palvelunumeroon 08001-52400. Videopuheluun liitetään mukaan tulkki.

Saavutettavuuspalaute

Jos huomaat LähiTapiolan sivustolla tai verkkopalvelussa saavutettavuusongelmia, voit antaa palautetta sähköpostitse osoitteeseen saavutettavuuspalaute (at) lahitapiola.fi .

Pyrimme vastaamaan palautteeseen 2 viikon aikana. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan, voit välittää palautteen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000