Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
12.12.2023

Uusi yritysasiakkaiden verkkopalvelu parantaa digitaalista asiointia

Uusi yritysasiakkaiden verkkopalvelu on julkaistu joulukuussa. Asiakas saa uuden verkkopalvelun käyttöönsä tekemällä uuden verkkopalvelusopimuksen itselleen sopivana ajankohtana seuraavan puolen vuoden aikana.

Nyt ensimmäisessä vaiheessa uudessa verkkopalvelussa päivittyy etusivu sekä verkkopalvelun käyttäjähallinta ja valtuutusten hallinta. Yritysasiakkaat voivat muun muassa tarkastella yritystietojaan, ylläpitää annettuja valtakirjojaan ja katsella uusia työtapaturmavakuutuksen ja työkykyvakuutuksen vahinkoraportteja.

– Uusi verkkopalvelumme sujuvoittaa asiakkaiden verkkoasiointia merkittävästi. Tarjoamme nyt entistäkin kokonaisvaltaisempaa palvelua yritystoiminnan ja ihmisten turvaksi niin henkilökohtaisesti, paikallisesti kuin digitaalisesti, sanoo LähiTapiolan yritysasiakasliiketoiminnan johtaja Veikko Salonen.

Helppokäyttöinen työkalu vahinko- ja korvaustietojen tarkasteluun

Uutta verkkopalvelua rakennetaan vaiheittain, ja hetken aikaa käytössä on sekä uusi että vanha palvelu. Kirjautumismahdollisuus vanhaan yritysten verkkopalveluun tullaan sulkemaan siirtymäjakson päätyttyä keväällä 2024.

– Uusi verkkopalvelu luo meille aivan uudet mahdollisuudet kehittää sisältöä ja toimintoja asiakkaita kuunnellen. Asiakkaat ovat olleet kehitystyössä vahvasti mukana ja tulevat olemaan myös jatkossa. Tähän mennessä tehty kehitystyö toimii pohjana tulevalle tarjooman ja palvelujen uudistamiselle. Uudistus ei siis missään nimessä pääty tähän, vaan tämä on vasta ensimmäinen askel, kertoo projektin tuoteomistaja, johtava asiantuntija Sanni Niskanen.

Asiakas saa ensimmäisessä vaiheessa käyttöönsä muun muassa helppokäyttöisen Vahinkoraportti-työkalun työtapaturma- ja työkykyvakuutuksen vahinko- ja korvaustietojen tarkasteluun.

– Enää asiakkaan ei tarvitse käyttää Exceliä hyödyntääkseen tarjoamaamme dataa, vaikka sekin mahdollisuus heillä vielä säilyy. Tuomme asiakkaan itsensä käyttöön visuaalisen käyttöliittymän, jonka avulla vahinko- ja korvaustietoja pystyy analysoimaan lukuisten eri luokittelumuuttujien, kuten vahinkotyyppi ja sattumisolosuhde avulla, kertoo kehityspäällikkö Marjo Hämäläinen.

Chatin kautta nopea yhteys asiakaspalveluun

Uusi verkkopalvelu on kolmikielinen, eli kaikki uudet toiminnot ja sisällöt ovat saatavilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

– Uutena tulee myös chat, jonka kautta saa yhteyden asiakaspalveluumme, Niskanen kertoo.

Vakuutusten, korvausten ja laskujen tiedot löytyvät edelleen myös vanhan verkkopalvelun puolelta, minne asiakas pääsee siirtymään esimerkiksi etusivun pikalinkkien kautta.

Mitä kaikkea uutta asiakas saa ensimmäisessä vaiheessa:

  • Uusi etusivu uusine sisältöineen kolmella kielellä (suomi, ruotsi, englanti)

  • Uusi verkkopalvelusopimus, jonka myös nykyiset käyttäjät tekevät

  • Uusi käyttöoikeuksien hallintatyökalu

  • Verkkopalvelun kautta toteutettava valtakirjajärjestelmä, jota asiakas voi itse hallita

  • Työtapaturmavakuutuksen ja työkykyvakuutuksen visuaaliset vahinkoraportit

  • Verkkoasioinnin chat-tuki

Tutustu uuteen verkkopalveluun ja ota se käyttöön täällä