Osakesäästötilin soveltamista tulisi laajentaa siten, että tilin kautta voisi sijoittaa myös sijoitusrahastoihin, joiden tuottoja käsiteltäisiin osakesäästötilillä samoin perustein kuin osakkeilla.
Vapaaehtoisen eläkevakuutuksen varojen tuloverolaissa määritelty nostoikä tulee yhdenmukaistaa samalle tasolle lakisääteisen työeläkejärjestelmän eläkeikärajojen kanssa.
Vakuutus- ja finanssialaa koskevassa sääntelyssä keskinäisten yhtiöiden erityispiirteet tulee ottaa huomioon nykyistä paremmin, jotta sääntelystä ei tule näille kilpailuhaittaa. Keskinäisiä yhtiötä on kuultava johdonmukaisesti vakuutus- ja finanssialan sääntelyä ja valvontaa valmisteltaessa.
Vakuutusyhtiölaissa ja sen tulkinnassa tulisi mahdollistaa nykyistä laajempi palvelujen tarjoaminen yhtiön vakavaraisuuden näin salliessa, ja tämän tulisi olla mahdollista myös keskinäisille vakuutusyritysryhmille.
Sääntelyn laadukkaaseen toimeenpanoon on varattava riittävästi aikaa, vaikka sääntelykokonaisuuden etenemisaikataulu on nopea.
Sääntelyn lisääntyminen ei saa asettaa yhtiöitä eriarvoiseen asemaan. Kehittämisessä on huomioitava osakeyhtiöiden rinnalla pk-yritykset sekä erilaiset yhtiömuodot, kuten keskinäiset yhtiöt.
Sääntelyn tulkintaohjeistuksen pitää olla selkeää, ja toimijoiden pitää saada ohjeistus riittävän ajoissa. Monitulkintaisuus ei saa johtaa siihen, ettei vertailukelpoista kestävyystietoa synny.