LähiTapiola Pohjanmaa28.1.2024
Vahva usko Kokkolanseutuun – LähiTapiola Pohjanmaa on muuttanut uuteen konttoriin Kokkolan keskustassa
- LähiTapiola Pohjanmaan hallituksessa on jo kauan keskusteltu panostamisesta Kokkolaan. Nyt kun Kokkolassa on hyvä draivi päällä, Kokkolan kaupunki kehittyy ja täällä tehdään merkittäviä investointeja, niin meidänkin on oikea aika lisätä panostuksia entisestään, kertoo LähiTapiola Pohjanmaan hallituksen jäsen Ann-Mari Pihlajamäki.
LähiTapiola Pohjanmaan uudet toimitilat sijaitsevat historiallisessa kiinteistössä. Talon rakennutti vuonna 1928 kauppaneuvos Matthias Alexander Slotte liiketoimintaa ja asumista varten. Katutasossa ja kellarikerroksessa sijaitsevat tilat ovat läpikäyneet täydellisen kunnostuksen. Työtä on tehty yhteistyössä paikallisten ja kotimaisten suunnittelijoiden, projektinjohdon, urakoitsijoiden ja muun muassa puuseppien kanssa.
Investointi omiin tiloihin ja niiden kunnostus takaavat sen, että talon historia merkittävänä liiketoimintapaikkana myös jatkuu tulevaisuudessa.
- Tämä on tietoinen panostus paitsi oman toimintamme kehittämiseen, niin myös tämän arvokkaan kiinteistön ja Kokkolan keskustan elinvoimaisuuden kehittämiseen. On tärkeää, että on paikka missä voidaan kohdata yksityis- ja yritysasiakkaita ja rauhassa keskustella asiakkaan elämänturvasta, kun asiakas niin toivoo, toteaa LähiTapiola Pohjanmaan toimitusjohtaja Joel Sunabacka.
Muutto uusin tiloihin ei ole yhtiön ainoa panostus Kokkolanseudulla, sillä esimerkiksi loppuvuodesta Juuso Riksman aloitti uutena myyntipäällikkönä Kokkolan konttorilla. Paikallisena, asiakkaiden omistamana yhtiönä LähiTapiola Pohjanmaalle hakee jatkuvasti keinoja, joilla entisestään edistää niin omistaja-asiakkaidensa kuin seudun hyvinvointia.
- Luotto Kokkolanseudun positiiviseen kehitykseen ja meidän mahdollisuuksiimme tarjota alueen ihmisille parempaa elämänturvaa on vahva. Olemme panostaneet henkilökuntaamme, tehneet uusrekrytointeja ja meillä on nyt Kokkolassakin mahdollisimman hyvät tilat. Samalla hinnoittelu on pitkäjänteisesti haluttu pitää kilpailukykyisenä. Tärkeintä on kuitenkin asiakkaidemme luottamus yhtiöön ja meidän palveluumme. Kun vahinko sattuu, meidän tärkein tehtävämme on toimia asiakkaan toivomassa kanavassa mahdollisimman hyvin, päättää Sunabacka.