LähiTapiola Loimi-Häme8.4.2024

Vahinkojen ennakointi on arjen tekoja - Loimihuolto luottaa vakuutusyhtiössä paikalliseen

Loimaalaisessa maatalouskoneiden huoltoliikkeessä Loimihuolto Oy:ssä käsitellään raskaita laitteita. Haastavimmat huoltokohteet hoidetaan tiimityönä vahinkojen ennaltaehkäisemiseksi. Joskus vahinkoja kuitenkin sattuu ja silloin on LähiTapiolan paikallinen vahinkotarkastaja nopeasti saataville, myös asiakkaiden vahingoissa.

Loimihuollon tarina sai alkunsa vuonna 2001, kun Janne Mäkelä aloitti traktorihuollon ja varaosien myynnin yritystoiminnan. Liiketoiminnan kasvaessa vuosien saatossa on palkattu huoltohenkilöstöä lisää. Loimihuolto työllistää tällä hetkellä kymmenen työntekijää yrittäjiensä Piia ja Janne Mäkelän lisäksi.

Turvallisuusasiat korostuvat silloin kun samassa hallissa työskentelee useampi henkilö. Pienillä arkisilla teoilla on suuri merkitys vahinkojen ennaltaehkäisyssä. Huoltohalli pidetään aina siistinä, kun huollettava kone saadaan valmiiksi käytetyt työkalut ja kierrätettävät osat laitetaan niille varatuille paikoille.

Huoltohalliin ei myöskään päästetä ulkopuolisia henkilöitä ilman saattajaa vahinkojen välttämiseksi. Isot liikuteltavat koneet ja lattialla kulkevat letkut voivat aiheuttaa vaaratilanteita hallissa liikkuville tottumattomille kulkijoille.

Työntekijät ilmoittavat huoltohallin epäkohdista heti korjaamovastaavalle ja asiat hoidetaan kuntoon nopeasti. Haastavampia huoltokohteita hoidetaan tiimityönä.

• Vakavammilta henkilövahingoilta olemme onneksi välttyneet. Muutama vapaa-ajantapaturma on henkilökunnallemme sattunut, joihin on käytetty työnantajan työntekijöille ottamaa vapaa-ajan työtapaturmavakuutusta. Vakuutuksen avulla pääsee nopeasti erikoislääkäritason hoitoon, kertoo Piia Mäkelä.

Vakuutuskumppaniksi valikoitui oman paikkakunnan yhtiö

Vakuutuskumppanissa toimistoa pyörittävä Piia Mäkelä arvostaa palvelun nopeutta. Yritysneuvoja Jatta Kemppi on hoitanut Loimihuollon vakuutusasioita jo seitsemän vuoden ajan, tässä ajassa yrityksen toiminta on tullut tutuksi.

• Jatan asiantuntemus on todella laaja ja arvostan sitä, että saan hoitaa kaikki vakuutusasiani yhden henkilön kanssa. On hienoa, että hän hoitaa koko kokonaisuuden kyberturvasta työntekijöiden matkavakuutuksiin, sanoo Piia Mäkelä.

LähiTapiola Loimi-Hämeellä on laaja verkosto riskienhallinnan-, rahoituksen- ja sijoittamisen asiantuntijoita yrittäjän tukena. Paikalliset yritysasiantuntijamme sekä verkkopalvelu auttavat sinua arjen vakuuttamisen asioissa.