LähiTapiola HenkiyhtiöTalous30.4.2024

Uusi pääomasijoitussalkku tuo listaamattoman markkinan mahdollisuudet useamman sijoittajan saataville

LähiTapiolassa on nyt mahdollista sijoittaa sijoitusvakuutuksen ja kapitalisaatiosopimuksen kautta myös pääomasijoituksiin, jotka ovat yleensä tarjolla vain isoille sijoittajille. Uusi pääomasijoitussalkku tarjoaa vaivatonta ja ammattimaista pääomasijoittamista tarkemmat kriteerit täyttäville Private Banking -asiakkaille.

Pääomasijoittamisessa kohteena ovat listaamattomat, kasvavat yritykset. Sijoituskohteena ne ovat kiinnostavia, koska usein yrityksen suurin arvonluonti tapahtuu ennen listautumista.

– Tarjoamme uutena ratkaisuna pääomasijoitussalkun, joka sisältää kymmeniä LähiTapiolan käyttämiä erinomaisia pääomasijoitusrahastoja, LähiTapiolan myyntijohtaja Joona Saulamaa kertoo uudesta tuotteesta.

LähiTapiolan Pääomasijoitussalkku I -tuotteen avulla on mahdollista sijoittaa pörssin ulkopuolisiin yhtiöihin epälikvidien rahastorakenteiden kautta. Salkun varat hajautetaan LähiTapiolan valitsemiin pääomarahastoihin ja sijoituksia tehdään myös listatulle osake- ja korkomarkkinoille. Salkun rakenne mahdollistaa pääsyn useisiin pääomarahastoihin ja hajautuksen maantieteellisesti, ajallisesti, kokoluokan ja sijoitustyylin mukaan.

Tuote on tarjolla kriteerit täyttäville LähiTapiolan Private Banking -asiakkaille. Sijoitus on tarkoitettu kokeneelle ja pitkäjänteiselle sijoittajalle, joka sietää korkeaa riskiä. Sijoittajan tulee huomioida, että osa varoista voi olla sidottuna jopa 15 vuoden ajan. Pääomasijoitussalkku I:n on mahdollista sijoittaa 29.11. 2024 asti.

Pääomasijoitussalkku I on valittavissa sijoitusvakuutuksen ja kapitalisaatiosopimuksen sijoituskohteeksi. Minimisijoitus Pääomasijoitussalkku I:een on 50 000 euroa niin, että vakuutussopimukseen on sijoitettava yhteensä vähintään 100 000 euroa. Pääomasijoitussalkku I:n osuus asiakkaan koko velattomasta sijoitusvarallisuudesta tulee olla enintään 20 %.

Varat sitoutuvat salkussa vähitellen pääomarahastoihin ja vapautuvat pääosin vuosina 2028–2034. Pääomasijoitussalkku I:sta vapautuvat varat voi sijoittaa uudelleen vakuutussopimuksen sisällä ilman veroseuraamuksia tai ne voi nostaa ilman nostokulua.

LähiTapiola tarjoaa vaivatonta ja ammattimaista pääomasijoittamista

LähiTapiolalla on 30 vuoden kokemus pääomarahastosijoittamisesta. Pääomasijoittaminen onkin yksi sen varainhoidon keskeisistä vahvuuksista.

– Vuosikymmenien saatossa kertyneen kokemuksen kautta hioutunut strategia, kokenut salkunhoitotiimi ja mahdollisuus sijoittaa rinnakkain suuren institutionaalisen sijoittajan kanssa globaalisti parhaan tuottokvartiilin pääomarahastoihin tekevät LähiTapiolan tuotetarjonnasta pääomasijoittamisen saralla poikkeuksellisen, sanoo LähiTapiolan johtaja Tero Pesonen.

Pääomasijoituksissa LähiTapiola keskittyy buyout -rahastoihin, jotka sijoittavat toimintansa vakiinnuttaneisiin keskisuuriin listaamattomiin yrityksiin sekä jälkimarkkina eli secondaries -rahastoihin.

– Mahdollistamme pääsyn sellaisiin rahastoihin, joihin ei-ammattimaisen sijoittajan on itse käytännössä mahdoton päästä sijoittajaksi. Kohderahastoissa minimisijoitus voi olla 10 miljoonaa euroa, Saulamaa kertoo.

LähiTapiolan pääomasijoittamiseen kuuluu vahvasti myös kanssasijoittamisen ajatus: LähiTapiola-ryhmän yhtiöt sijoittavat myös itse samoihin pääomasijoitusrahastoihin. Pääomasijoittamisesta kiinnostuneille asiakkaille LähiTapiola tarjoaa vaivattomuutta: ammattimaista sijoituskohdevalintaa, seurantaa ja kassavirtojen hoitamista asiakkaan puolesta koko salkun elinkaaren ajan.

Tutustu Pääomasijoitussalkku I -tuotteeseen tästä.

Palveluntarjoajat

Tämä on mainos. Vakuutuksenantaja: LähiTapiola Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö. Vakuutuksenantajaa edustava asiamies: LähiTapiola Varainhoito Oy.

Historiallinen tuotto ei ole sijoituksen tulevasta arvonkehityksestä. Tuotto-odotus on arvio ja toteutunut tuotto voi olla pienempi tai suurempi kuin tuotto-odotus.

LähiTapiola ei vastaa sijoitusten arvon kehityksestä tai mahdollisesta arvon alentumisesta. Sijoittaja voi myös menettää osittain tai kokonaan sopimukseen sijoittamansa pääoman.

Sijoituskohteeseen liittyvät keskeiset riskit on kuvattu sijoituskohteen tuotemateriaaleissa. Sijoittajan tulee ennen sijoituspäätöksen tekemistä tutustua huolellisesti sopimusta ja tuotetta koskeviin materiaaleihin, kuten sopimuksen tuoteselosteeseen, ehtoihin, sijoitussalkun sijoituskohdeliitteeseen, sijoitussalkun erityispiirteisiin sekä avaintietoasiakirjoihin.

Sijoituskohteen muutettavuus rahaksi on sijoituskohteen luonteen vuoksi rajoitettu. Säästönnostoja, säästön siirtoja tai irtisanomisia toteutetaan salkusta tiettyinä päivinä neljä kertaa vuodessa.

Käsittelemme antamiasi tietoja toteuttaaksemme palvelujamme toiveittesi mukaisesti. Lue lisätietoja tietosuojakäytännöistä.

Tutustu sijoituspalveluita koskevaan lainsäädäntöön ja sijoittajan suojaan.