LähiTapiola Pohjoinen24.4.2024

Nuori Pohjoinen tukee pohjois- ja keskipohjalaisten lasten hyvinvointia – Nivalassa mahdollistetaan perhefutis, Ylivieskassa partiolaisten telttaretket

Sponsoroimalla lasten ja nuorten harrastustoimintaa LähiTapiola Pohjoinen haluaa tukea lasten ja nuorten kasvua, kehitystä ja kokonaisvaltaista hyvinvointia.

Kaksi kertaa vuodessa jaettava Nuori Pohjoinen -tuki mahdollistaa tänäkin keväänä yhä useamman lapsen ja nuoren kohtuuhintaisen harrastuksen Pohjois- ja Keski-Pohjanmaalla. LähiTapiola Pohjoinen jakaa 20 450 euroa tukea lasten ja nuorten harrastustoimintaan yhteensä 21 eri toimijalle.

– Yhdessä tekeminen vaikkapa liikunnan muodossa rakentaa niin fyysistä kuin henkistä hyvinvointia, ja tuo mielekästä ohjelmaa lapsen ja nuoren arkeen. Nuori Pohjoinen -tuen tavoitteena on auttaa seuroja ja muita harrastustoimijoita pitämään lasten harrastuskustannukset kohtuullisina, ja mahdollistaa yhä useamman pohjois- ja keskipohjalaisen lapsen harrastaminen. Yhdessä voimme rakentaa lasten ja nuorten hyvinvointia ja elämänturvaa, kertoo LähiTapiola Pohjoisen toimitusjohtaja Veli Rajakangas.

Harrastustoiminnan tuki käytetään välineisiin, matkoihin ja tilavuokriin

Nuori Pohjoinen -tuella mahdollistetaan myös tänä vuonna useita projekteja, retkiä, kerhoja ja harrastusvälineistön hankintaa. Esimerkiksi Ysikaks´ Nivala Ry korostaa tuen käytössä harrastamisen mahdollistamista myös vaikeammassa taloudellisessa tilanteessa oleville perheille:

– Haluamme kannustaa perheitä ja lapsia taloudellisesti vaikeiden aikojen keskellä hyvään yhteisöön liikkumaan. Seura tarjoaa tänä vuonna ilmaisen perhefutiksen 1-6-vuotiaille, jolla halutaan tukea perheiden hyvinvointia. Nuori Pohjoinen -tukea käytettäisiin esimerkiksi erityisryhmän ja perhefutiksen ohjaajien korvauksiin sekä tarvikkeisiin. Tuella mahdollistetaan myös päiväkoti- ja koulututustumisten järjestämistä, kertoo Ysikaks´ Nivala Ry:n puheenjohtaja Teemu Isoaho.

Ylivieskalainen partiolippukunta Viessojat Ry painottaa toiminnassaan ryhmäytymistä, luonnon kunnioittamista ja siitä nauttimista sekä erilaisten elämäntaitojen opettelua.

– Nuori Pohjoinen -tuen avulla mahdollistamme kaikille partiolaisille leireilyn asianmukaisessa varustuksessa hankkimalla uusia telttoja, kertoo partiolippukunnan puheenjohtaja Laura Sippala.

Valitut tukikohteet:

Veteli

Partiolippukunta Viessojat Ry

Ylivieska

Ylivieskan seudun musiikkiopiston kannatusyhdistys r.y.

Ylivieska

Nuori Pohjoinen –tuen saajien valinnassa painotettiin harrastustoimintaan osallistumisen matalaa kynnystä, lajien monipuolista kirjoa ja lasten elämänturvan tukemista. Valinnassa huomioitiin myös maantieteellinen monipuolisuus LähiTapiola Pohjoisen alueella Pohjois- ja Keski-Pohjanmaalla. LähiTapiola Pohjoinen arvostaa kaikkien hakijoiden työtä lasten ja nuorten parissa. Seuraava Nuori Pohjoinen -tuen hakuaika on syksyllä 2024, jolloin tukea jälleen hakea osoitteessa www.lahitapiola.fi/nuoripohjoinen.

Lasten ja nuorten harrastustoiminnan tukeminen on yksi esimerkki LähiTapiola Pohjoisen vastuullisuustyöstä, jonka tavoitteena on toimia aktiivisesti lähiyhteisössä ja yhteiskunnassa. Elämänturvan rakentaminen alkaa lapsuudesta.

Lisätietoja: Liisa Humalamäki, markkinointi- ja viestintäjohtaja, LähiTapiola Pohjoinen, liisa.humalamaki@lahitapiola.fi, p. 040 742 4476