LähiTapiola Itä1.1.2024

LähiTapiola Itä panosti arjen turvallisuuden edistämiseen vuonna 2023

LähiTapiola Idälle vuosi 2023 oli turvallisuuden teemavuosi. Edistimme alueemme arjen turvallisuutta lahjoituksin, tempauksin ja viestimällä kaikkia koskettavista turvallisuusaiheista.

Ennakoivaa Elämänturvaa Intohimona turvallisuus nousi LähiTapiola Idän vuoden 2023 teemaksi arjen turvallisuuden edistämiseksi. Meille jokainen ennalta ehkäisty vahinko on tärkeä. Arjen turvallisuus ja ennakoiva elämänturva näkyivät koko vuoden monenlaisina tempauksina ja viestintänä LähiTapiola Idän toiminnassa, ja myös merkittävinä lahjoituksina yhtiön toiminta-alueelle Pohjois-Karjalaan sekä Ylä- ja Koillis-Savoon. LähiTapiola Itä lahjoitti yhteiskuntavastuurahastostaan vuoden aikana yhteensä 141 000 euroa eri toimijoille tukemaan näiden työtä alueen ihmisten elämän turvaamiseksi.

Tammikuussa lahjoitimme Suomen Punainen Risti Savo-Karjalan piirin paikallisosastoille30 000 euroa turvallisuutta edistävien tapahtumien järjestämiseen. Varoja käytettiin osastoissa muun muassa ensiapukoulutuksiin, nallesairaaloihin, uusien vapaaehtoisten rekrytointiin ja koulutukseen sekä heijastimien jakoon.

Jo perinteeksi muodostunut, asiakkaillemme maksuton, sammutintarkastuskiertue oli vuorossa huhtikuussa kaikillatoimistoillamme. Tarkastimme yhteensä yli 1000 sammutinta!

Kesäksi hankimme 100 pelastusrengasta toiminta-alueellemme yhteistyössä Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliiton kanssa. Pyysimme asiakkailtamme ideoita paikoista, joissa oli tarvetta pelastusrenkaalle. Valtaosan näistä ehdotuksista saimme toteutettua. Kiitos ehdotuksista! Lisäksi lahjoitimme SUH:lle 5000 euroa alueemme vesiturvallisuuden edistämiseen.

Kaupunkikeskustayhdistykset, Virta Joensuussa ja Iiden Iisalmessa, järjestivät heinäkuussa koko perheen Elämänturvatori-tapahtumat Joensuun ja Iisalmen toreilla LähiTapiola Idän taloudellisesti mahdollistamana. Tapahtumat kokosivat yhteen kummallekin torille parikymmentä turvallisuusalan toimijaa ja viranomaisia tekemään toimintaansa tutuksi ja esittelemään kalustoaan. Mukana arjen turvallisuuden asialla olivat muun muassa Pelastuslaitos, palokuntanuoret, SPR, Vapepa, SUH, Rajavartiolaitos, Meripelastusseurat, Unicef, Liikenneturva, Maanpuolustusnaiset, Mieli Ry, Sydänpiirit, Kehitysvammaisten tukiyhdistykset sekä Joensuun ja Iisalmen kaupungit.

Paloturvallisuusviikolla marraskuussa lahjoitimme Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Savon Pelastusalan liitoille yhteensä 23 000 euroa. Summa käytetään alueemme palokuntanuorten hyväksi, erityisesti leiritoimintaan. Joulukuussa tuimme Iisalmen Seudun Järvipelastusyhdistystä 7 000 euron lahjoituksella.

Teemavuoden aikana viestimme aktiivisesti turvallisuuden edistämiseen liittyvistä aiheista. LähiTapiola Idällä on Pohjois-Karjalassa sekä Ylä- ja Koillis-Savossa yli 80 000 asiakasta. Jokaisen asiakkaamme omat turvallisuusteot luovat meille kaikille turvallista Itä-Suomea. Vaikutimme vahinkojen ennalta ehkäisyyn jakamalla yli 50 konkreettista turvallisuusvinkkiä sosiaalisessa mediassa. Viestimme muun muassa nuohouksesta, kotivarasta, lumien pudottamisesta katoilta, työturvallisuudesta, veneilyturvallisuudesta ja pelastusliiveistä, turvallisesta grillauksesta, hirvivahingoista, talvirenkaista ja kodin paloturvallisuudesta. Turvallisuuden edistäminen koskettaa meistä jokaista! Lisäksi jaoimme syksyllä yli 2000 heijastinta.

Lahjoitusten varat tulevat LähiTapiola Idän vastuullisuustekoihin vuonna 2018 perustetusta yhteiskuntavastuurahastosta. Rahaston varoja vakuutusyhtiö käyttää edistämään toimialueensa hyvinvointia, turvallisuutta ja elinvoimaisuutta.

Mitja Piipponen, markkinointi- ja vastuullisuuspäällikkö, LähiTapiola Itä
041 730 5398, mitja.piipponen@lahitapiola.fi