LähiTapiola Loimi-Häme9.4.2024

Kylmägeelin keksiminen loi pohjan bisnekselle – tuotannossa käytettävien kemikaalien vuoksi riskien ennakointi on tärkeää Frescon Oy:ssä

Terveys- ja hyvinvointituotteita valmistavan Frescon Oy:n henkilöstön perehdytyksessä huomioidaan erityisesti riskien ennakointi. Asiantunteva yhteyshenkilö vakuutusyhtiössä takaa juuri oikeanlaisen turvan yritykselle.

Yrittäjät Susanna ja Harri Vaismaa aloittivat yritystoiminnan Lempäälässä kaksikymmentä vuotta sitten. Yrityksen tuotannossa on ollut alusta saakka kylmägeeli lihas- ja nivelkipujen lieventämiseen. Harri Vaismaan isä Martti Vaismaa kehitti 1980-luvulla hevosille kylmägeelin harrastuksensa innoittamana. Pian kylmägeelistä tehtiin ihmisille sopiva versio, josta tuli tunnettu brändi apteekkeihin.

Tuoterepertuaari on laajentunut yrityksen perustamisen jälkeen kosmetiikkaan, eläintuotteisiin sekä desinfiointiaineisiin. Fresconin tuotteita myydään jälleenmyyjien kautta ympäri maailmaa. Yritystoiminnan kasvaessa myös vakuutusten rooli on noussut riskienhallinnassa.

Uusien työntekijöiden perehdytyksessä sekä yrityksessä jo pidempään työtä tehneillä kiinnitetään erityistä huomiota työturvallisuuteen.

• Yrityksen tuotannossa käsitellään kemikaaleja, joka edellyttää esimerkiksi työntekijöiden vaatetukselta oikeanlaista materiaalia. Tietyt kuidut voivat aiheuttaa kipinöintiä ja se aiheuttaa etanolia käsiteltäessä palovaaran, kertoo Frescon Oy:n toimitusjohtaja Harri Vaismaa.

Siisteys on olennainen osa työturvallisuutta, sillä se vähentää tapaturmien ja muiden vahinkojen riskejä. Työntekijöiden on kemikaaleja käsiteltäessä erityisen oltava huolellisia ja varovaisia.

Henkilöstön hyvinvoinnista pidetään huolta vapaa-ajan tapaturmavakuutuksella sekä työkykypalvelulla, joka sisältää muun muassa fysioterapian sairauden ja tapaturman hoidossa.

Kiireisen yrittäjän arjessa vakuutusasioiden hoidossa helppous ja nopeus on tärkeää. Yrityksen historian tunteva oma yhteyshenkilö on avainasemassa vaivattomaan asiointiin.

• Vakuutuskumppanissa arvostan asiantuntemusta ja sitä, että yrityksemme tarpeet otetaan huomioon. Luottamus yhteyshenkilöön syntyy siitä, että meille myydään aidosti niitä palveluita mitä yrityksemme tarvitsee, kertoo Susanna Vaismaa Frescon Oy:stä.