LähiTapiola Keski-Suomi5.6.2024

Jari Valkola on LähiTapiola Keski-Suomen hallituksen uusi puheenjohtaja

Jari Valkola on nimetty LähiTapiola Keski-Suomen hallituksen puheenjohtajaksi 5.6. alkaen. Valkola tuo hallituksen johtoon pitkän kokemuksensa niin yritysmaailmasta, maataloudesta kuin asiakkaan näkökulmastakin.

– LähiTapiola Keski-Suomi on hyvällä tiellä. Yhtiön asiakasmäärät ovat vuosi toisensa jälkeen kasvussa, ja asiakkailta saatu luottamus kertoo siitä, että henkilökohtainen palvelu on edelleen tärkeää. Paikalliset asiantuntijat tuntevat alueen asiakkaat parhaiten, ja tämä on kilpailuetumme myös jatkossa. Lisäksi pidän merkityksellisenä sitä, että asiakkailla on mahdollisuus valita, miten ja missä kanavassa he asioivat, Valkola summaa puheenjohtajakautensa alkaessa.

Aikaisempi hallituksen puheenjohtaja Jouko Huumarkangas jättää tehtävän saavutettuaan iän, jolloin ei voi tulla tehtävään enää uudelleenvalituksi.

Valkola on aikaisemmin toiminut LähiTapiola Keski-Suomen hallituksen varapuheenjohtajana viime vuoden kesäkuusta alkaen. Ennen hallitusjäsenyyttä Valkola on ollut LähiTapiola Keski-Suomen hallintoneuvoston jäsenenä vuodesta 2012 sekä puheenjohtajana vuodesta 2015 alkaen. Lisäksi Valkola kuuluu LähiTapiola Keskinäisen Vakuutusyhtiön hallintoneuvostoon.

Hallituksessa vahvaa näkemystä ja asiantuntijuutta

Maa- ja metsätaloustieteen maisteri Jari Valkola on Saarijärvellä sijaitsevan HRV Farm Oy:n toimitusjohtaja. HRV Farm pyörittää noin 600 lehmän suurnavettaa, joka on kooltaan Suomen suurimpia. Valkolan ainutlaatuinen kokemus maataloudesta sekä pitkä ura keskisuomalaisessa yritysmaailmassa antavat arvokasta perspektiiviä myös paikallisen ja keskinäisen vakuutusyhtiön hallitustyöhön.

– Keskinäisenä yhtiönä LähiTapiola Keski-Suomi kantaa aktiivisesti vastuuta myös alueen hyvinvoinnista. Yhtiön tekemät lahjoitukset alueen yhteisöille ja järjestöille sekä muut yhteiskuntavastuuteot ovat tärkeitä paikallisen elinvoiman ylläpitämiseksi. Uskon, että niillä on merkitystä myös omistaja-asiakkaille, sillä totta kai jokainen toivoo, että oma lähiympäristö kukoistaa ja voi hyvin, Valkola sanoo.

Valkolan puheenjohtajuuden myötä LähiTapiola Keski-Suomen hallituksen varapuheenjohtajaksi on samalla päivämäärällä nimetty Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun dekaani Hanna-Leena Pesonen (PhD, KTT). Pesonen toimii Yritysten ympäristöjohtamisen professorina. LähiTapiola Keski-Suomen hallituksen lisäksi Pesonen on myös LähiTapiola Varainhoidon hallituksen jäsen.

– Voin koko LähiTapiola Keski-Suomen hallintoneuvoston puolesta todeta, että olemme erittäin tyytyväisiä hallituksemme kokoonpanoon ja vahvaan osaamiseen. Hallituspöydässä istuu tällä hetkellä ammattilaisia, joiden näkemykseen ja kokemukseen on helppo luottaa. Saamme varmasti jatkossakin parhainta tukea liiketoiminnan ja koko yhtiön kehittämiseen, hallintoneuvoston puheenjohtaja Kari Nyyssönen sanoo.

LähiTapiola Keski-Suomen hallitus 5.6. alkaen

Jari Valkola, puheenjohtaja, MMM, toimitusjohtaja, Saarijärvi 2023–2026