Ässät ja LähiTapiola Länsi-Suomi käynnistävät kahden kuukauden koulukiertueen – teemana yksinäisyyden ja kiusaamisen ehkäiseminen
Maanantaina 25.9. käynnistyvän Samalla puolella -kiertueen aikana Ässien edustusjoukkueen pelaajat vierailevat yhdeksässä porilaisessa koulussa. Vierailuilla keskustellaan muun muassa kaveritaidoista.
LähiTapiola Länsi-Suomen ja Porin Ässien pitkäaikainen yhteistyö saa jatkoa syyskuun lopulla yhteisen koulukiertueen muodossa. Samalla puolella -kiertueen tarkoituksena on nostaa yhteistuumin esiin yksinäisyyden ja kiusaamisen ehkäisemisen merkitystä nuorten hyvinvoinnille.
– Jokainen meistä tarvitsee jonkun, joka on kanssamme samalla puolella sekä hyvinä että huonoina aikoina – niin koulussa, urheilussa kuin elämässä ylipäätään. Erityisen tärkeää tämä on nuorten näkökulmasta, joiden varaan koko Satakunnan tulevaisuus rakentuu. Tähän haluamme yhdessä Ässien kanssa kiinnittää sekä lasten että aikuisten huomion, kertoo LähiTapiola Länsi-Suomen toimitusjohtaja Pasi Aakula.
Koulukiertue toteutetaan nyt ensimmäistä kertaa vakuutusyhtiön ja jääkiekon Liiga-seuran yhteistyönä.
– Ässien missiona on edistää yhteisöllisyyttä. Meille tärkeä arvo on ihmisten tasa-arvoisuus ja on tärkeää, että jokainen yksilö voi olla osa yhteisöä juuri sellaisena kuin on. Yhdessä LähiTapiolan kanssa koulukiertueellamme on loistava mahdollisuus välittää näitä arvoja nuorten ja lasten keskuudessa, sanoo HC Ässät Porin toimitusjohtaja Mikael Lehtinen.
Samalla puolella -koulukiertueella vieraillaan 25.9.–27.11. yhteensä yhdeksällä porilaisella koululla. Kiertue alkaa Pohjoisväylän koululta 25.9. Vierailulla oppilaat pääsevät kuulemaan Ässien edustusjoukkueen puheenvuoroja, joiden sisältöön koulut voivat itse vaikuttaa. Kouluille tarjotaan lisäksi mahdollisuus yhteiselle liikunnalliselle osuudelle vierailun päätteeksi.
Yksinäisyys ja kiusaaminen eivät vähentyneet koronaviruspandemian helpotettua
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) vuoden 2021
Porin kaupungin THL:n kouluterveyskyselyyn perustuvan vuoden 2021
Tuoreimman THL:n