Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
FI
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
AjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
EtusivuUutishuoneAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmiaLähiTapiola-ryhmäYhtiöryhmätietoaYhtiötToiminnan tarkoitusLähiTapiola-ryhmän raportitKumppanuudet ja yhteistyöTöihin meilleLähiTapiola työnantajanaYrittäjänä LähiTapiolassaOpiskelijalleAvoimet työpaikatVastuullisuusVastuullisuus LähiTapiolassaYhteiskuntasuhteetKumppanuudet ja lahjoituksetHenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
Yhtiöt tiedottavatAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
LähiTapiola Lappi3.3.2024Paikallista palvelua naapurin ReinoltaElämäntilanteet voivat muuttua nopeastikin ja siksi maatilojen vakuutusten säännöllinen tarkastelu on tarpeen. Kimmo Kantomaalle vakuutusten tärkeys konkretisoitui polvivahingon myötä. Hän on tyytyväinen paikalliseen ja henkilökohtaiseen palveluun, jossa huomioidaan myös vahinkojen ennaltaehkäisy.
Kantomaa Kimmo navettatöissä
Ylitorniolainen Kimmo Kantomaa on maatilan kasvatti. Vaikka työelämä veikin hänet alun perin muihin työtehtäviin, tuntui maatilayrittäjyys kuitenkin omalta jutulta, kun vanhempien siirtyminen lypsykarjatilan töistä eläkkeelle tuli ajankohtaiseksi.-Tammikuussa 2011 tehtiin sukupolven vaihdos ja siitä asti olen pyörittänyt suvun lypsykarjatilaa. 2016 tilan toiminta laajeni lihakarjan kasvatukseen, Kantomaa kertoo.LähiTapiola Lapin omistaja-asiakas Kantomaa arvostaa paikallista ja henkilökohtaista palvelua. Asiakkuusjohtaja Reino Keskitalo on Kimmolle tuttu mies jo lapsuudesta.-Reino on saman kylän miehiä ja olen tuntenut hänet ihan pikku pojasta asti. Koen, että yhteydenotto on helppoa, kun hän on valmiiksi tuttu mies.  Reinolle voi soitella melkeinpä koska tahansa ja aina saa apua. Henkilökohtainen palvelu on ollut kyllä erittäin hyvää, Kantomaa summaa.-Paikallisessa vakuutusyhtiössä ymmärretään tarpeeni, ihmiset ovat saman henkisiä ja asiointi on vaivatonta. Sitä paitsi, miksi mennä kauemmaksi, jos läheltä saa näin hyvää palvelua, Kantomaa lisää.Vakuutus auttoi selviämään polvivammastaVakuutusyhtiön palveluiden tarve konkretisoitui Kantomaalle varsin ikävällä tavalla muutama vuosi sitten.-Navettatöissä astuin rappusilta alas ja polvesta meni ristisiteet molemmin puolin. Käytännössä polvi hajosi täysin ja kävelyt loppuivat siihen. Lääkärissä todettiin, että polvi vaatii leikkauksen, Kantomaa kertoo.Kantomaa oli vakuuttanut itsensä vakuutuksella, jonka turvin hän pääsi nopeasti hoitoon.-Kahden viikon sisällä pääsin Ouluun yksityiselle lääkärille leikkaukseen. Sairausloma kesti toista kuukautta, mutta sain palkattua vakuutuksesta maksetuilla päivärahakorvauksilla lomittajan siksi aikaa, Kantomaa kertaa tapahtumia.Keskitalon apu ja vakuutusyhtiön nopea ja sujuva toiminta saavat Kantomaalta kiitosta.-Reino tuli käymään ja laskimme yhdessä päivärahan määrän ja hoidimme hakemukset kuntoon. Hän myös soitteli minulle sairausloman jälkeen varmistaakseen, että olen huomannut hakea kaikki vakuutuksen piiriin kuuluvat korvaukset, Kantomaa kiittelee.Kokonaisvaltaisia ja ennakoivia ratkaisuja asiakkaan tilanteen huomioidenElämänmuutokset vaikuttavat aina vakuutustarpeisiin, joita Keskitalo kannustaakin tarkastelemaan vähintään kolmen vuoden välein yhdessä asiantuntijan kanssa. Huolenpitokäynnillä vakuutukset katsotaan ajan tasalle, mutta tehdään myös paljon muuta.-Vakuutustarpeiden kartoittamisen lisäksi teemme huolenpitokäynneillä yhdessä asiakkaan kanssa vahinkoja ennaltaehkäisevää työtä - käymme lävitse tilan työkoneita sekä niiden paloturvallisuutta ja teemme esimerkiksi lämpökamerakuvauksia tuotantotilojen sähkölaitteille palovahinkojen ehkäisyksi, Keskitalo kertoo.Kantomaalle tilan turvallisuuden optimointi on tärkeää, sillä vahinko ei ole koskaan mikään lottovoitto, vaikka vakuutus sen korvaisikin. Siksi huolenpitokäynnit ovat hänenkin mielestään arvokkaita.-Sähköjohdot haurastuvat ajan myötä tilassa kuin tilassa ja sähkölaitteet voivat vanhetessaan aiheuttaa tulipalon riskin. Lämpökamerakuvauksilla näihin päästään puuttumaan hyvissä ajoin ja estämään mahdolliset palovahingot, Kantomaa pohtii.Aika päivittää maatilan vakuutukset? Pyydä Reino huolenpitokäynnille.Artikkeli on julkaistu alun perin helmikuussa 2022 ja päivitetty 4.3.2024
Muita ajankohtaisia asioita
LähiTapiola Pohjoinen7.5.2025Täällä ovat Oulun riskialtteimmat kolaripaikat – ”Liikennesäännöt unohtuvat parkkipaikoilla” LähiTapiola Pohjoisen vahinkotietojen mukaan Oulussa eniten liikennevahinkoja syntyy parkkipaikoilla ja -halleissa sekä tiiviisti liikennöityjen risteysalueiden ja liittymien yhteydessä. Kyselyn mukaan parkkipaikoilla syntyy vaaratilanteita eritoten siksi, etteivät autoilijat ota kanssaihmisiä riittävän hyvin huomioon. LähiTapiola Loimi-Häme5.5.2025Kysely: Joka viides kokenut ”läheltä piti” -palovahinkotilanteen kotona tai mökillä – ”jokainen sekunti on arvokas”Paloturvallisuus on tärkeää kaikkialla, erityisesti kotona, mökillä ja veneessä. Toimiva sammutin voi olla ratkaiseva tekijä palon alkuvaiheessa, jolloin se voi estää tulipalon leviämisen ja pelastaa omaisuutta sekä ihmishenkiä.LähiTapiola Länsi-Suomi5.5.2025Mökillä on syytä käytellä moottorisahaa jo nyt – Kaatunut puu syypää joka toiseen myrskyvahinkoon Myrskyt ovat aiheuttaneet vahinkoja joka kolmannen länsisuomalaisen kodissa, selviää LähiTapiolan tuoreesta kyselystä. Joka toisen vahingon syynä on kaatunut puu. Mökkikauden alku on asiantuntijan mukaan paras aika riskipuiden ennakoivalle kaatamiselle, mutta myös vaaran paikka itse tekevälle.
Katso lisää tiedotteita
UutishuoneTiedotteetPaikallista palvelua naapurin ReinoltaHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn