<link rel="stylesheet" href="/cs/chat/stylesheets/lahitapiola-chat.css"/>
Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen
LähiTapiola Itä 16.11.2022

LähiTapiolan myyntipäällikkö Liisa Kuittinen kehottaa yrittäjiä huolehtimaan omasta elämänturvastaan

Liisa Kuittinen on vakuuttamisen rautainen ammattilainen. Hänellä on takanaan 25 vuoden kokemus niin yritysten, maatilojen kuin henkilöasiakkaiden vakuutusasioita. Liisa toimii LähiTapiolan myyntipäällikkönä Nurmeksessa, Lieksassa ja Juuassa. Hän keskittyy erityisesti alueen yrittäjien riskienhallintaan

”Minulle vakuutustyö on ratkaisujen luomista asiakkaille. Yrityksille se tarkoittaa kokonaisvaltaista riskienhallintaa. Pyrin löytämään yrittäjälle sopivat ratkaisut, jotka turvaavat hänen liiketoimintaa. Elämänturva tarkoittaa meille sitä, että emme ali- tai ylivakuuta. Olemme asiakkaan kanssa samalla puolella”, Liisa kertoo.

Liisan mukaan omaisuus on totuttu vakuuttamaan, mutta vähemmälle huomiolle jää valitettavan usein se tärkein – eli yrittäjä itse.

”Ymmärrän, että etenkin nyt haastavassa toimintaympäristössä jostain on säästettävä, mutta oma terveys ja turva ei ole oikea kohde. Yrittäjä on kuitenkin se tärkein voimavara yrityksessä”, Liisa painottaa.

Kelan sairauspäivärahan pienuus yllättää monet, jos joutuukin sairaslomalle. Etenkin jos YELiä on maksettu vain minimin mukaan tai muuten alimitoitetusti. Liisa kehottaakin yrittäjiä ottamaan selvää vapaaehtoisista vakuutuksista, eikä tyytymään vain lakisääteiseen vakuuttamiseen.


”Vakavan sairauden vakuutus on osa vakuutusturvaa. Toki raha ei korvaa terveyttä, mutta olen saanut vuosien varrella paljon palautetta, että kertakorvaus on auttanut jaksamaan synkässä tilanteessa. Myös henkivakuutus on tärkeä perheen kannalta. Lisäksi sairaskuluvakuutus auttaa pääsemään nopeasti ja helposti hoitoon”, Liisa avaa.

Liisa toivoisi, että yrittäjät pohtisivat säännöllisesti, että onko oma riskienhallinta ajan tasalla. Esimerkiksi YELiä maksetaan monesti yrittäjyyden alkutaipaleella liian vähän ja ajatellaan, että sitä voi nostaa myöhemmin. Kuitenkin monella se jää tekemättä.

”LähiTapiola Idässä autamme mielellämme oman elämänturvan hahmottamisessa. Tunnemme alueemme asiakkaiden tilanteen ja ympäristön. Tarjoamme henkilökohtaista palvelua asiakasta lähellä. Yritysasiakkaille meillä on oma henkilökohtainen yhteyshenkilö ja korvaukset hoidetaan nopeasti asiakasta lähellä”, Liisa päättää.

Ota yhteyttä LähiTapiola Idän yritysmyyntiin: lahitapiola.fi/ita-yrittajalle