Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
FI
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
AjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
EtusivuUutishuoneAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmiaLähiTapiola-ryhmäYhtiöryhmätietoaYhtiötToiminnan tarkoitusLähiTapiola-ryhmän raportitKumppanuudet ja yhteistyöTöihin meilleLähiTapiola työnantajanaYrittäjänä LähiTapiolassaOpiskelijalleAvoimet työpaikatVastuullisuusVastuullisuus LähiTapiolassaYhteiskuntasuhteetKumppanuudet ja lahjoituksetHenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
Yhtiöt tiedottavatAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
LähiTapiola Savo-KarjalaElämänturva27.9.2022Savo-Karjala: Myrsky teki tuhoa mikkeliläisen autoliikkeen pihalla - vakuutukset turvasivat liiketoiminnanElokuinen myrsky iski Jonne Långin ja Jani Kellmanin yrityksen pihaan ja murjoi 9 myynnissä ollutta autoa. Saimaan Autopisteen yrittäjien ensimmäinen ajatus myrskyn jälkeen oli, miten vakuutus korvaa vahingot.
Mikkeliläisen autoliikkeen yrittäjä Jonne Lång istui elokuisena lauantaina kotona ja katseli myrskyn pauhua, kun puhelin soi.- Naapuriyrittäjä soitti ja sanoi, että nyt olisi syytä tulla käymään työmaalla, puita on mennyt poikki, Lång muistelee.Näky työpaikalla oli uskomaton: suuret tonttia reunustaneet puut olivat kaatuneet pitkin poikin pihaa. Maa oli peittynyt tuulen piiskaamasta roskasta. Siisti autorivi oli saanut päälleen runkoja, oksia ja lehtiä.Vahingot olivat suuret. Myrsky murjoi yhdeksän myynnissä ollutta autoa.- Ensimmäisenä tuli mieleen, että mitenhän vakuutus korvaa tällaisen myrskytapahtuman. Tuli kylmä hiki, että mitenhän asia hoituu, Lång kertaa tilannetta.Hän otti puhelun LähiTapiola Savo-Karjalan avainasiakaspäällikkö Santeri de Boerille, jonka kanssa vakuutusasioita oli hoidettu hyvässä yhteistyössä jo pidemmän aikaa.- Santeri vastasi minulle lauantaina saman tien ja sanoi, että vakuutusasiat ovat kunnossa, ei syytä huoleen.Ensin listataan vahingotMaanantaina asiaa alettiin selvittää yhdessä LähiTapiola Savo-Karjalan korvausneuvoja Ronja Taskisen kanssa. Vahingot listattiin ensin ylös.- Päivän-kahden päästä oli vahinkotarkastaja pihassa autoja katsomassa, Lång muistelee.Kolme autoista lunastettiin ja kuusi päätettiin korjata. Korjattavat autot lähtivät vielä samalla viikolla paikalliseen kumppanikorjaamoon.Ensimmäiset autot palautuivat takaisin autoliikkeen pihaan, kun tapahtuneesta oli kulunut alle kolme viikkoa.- Monesti menee yhdenkin auton kanssa paljon pidempään, meillä nyt näitä meni kuitenkin kymmenkunta.Vaikka myrsky ja sen aiheuttamat vahingot järkyttivät, Lång on tyytyväinen siihen, miten sujuvasti asiat hoituivat.- Näin yrityksenä on tärkeää, että vakuutukset olivat kunnossa ja asiat sujuivat ennen kaikkea mutkattomasti ja nopeasti.Paikalliset asiantuntijat apunaLähiTapiola Savo-Karjalan vahvuuksia ovat paikalliset yhteyshenkilöt ja korvauspalvelu sekä laaja, alueella toimiva kumppaniverkosto. Henkilö-, yritys- ja maatila-asiakkaita palvelee alueella yli 60 henkilön asiantuntijajoukko.Vakuutus- ja korvausasiat hoituvat asiakkaan toiveiden mukaan joko puhelimitse, sähköpostilla, kasvokkain asiakkaan luona tai LähiTapiola Savo-Karjalan toimistolla.- On tärkeää kartoittaa sopiva ja riittävä vakuutusturva yhdessä asiakkaan kanssa. Kun kaikki olennainen on turvattu, yllättävät tilanteet eivät pääse vahingoittamaan perhettä tai liiketoimintaa. Yksityishenkilön ja yrittäjän kannattaa muistaa turvata myös tärkein – itsensä, muistuttaa LähiTapiola Savo-Karjalan avainasiakaspäällikkö Santeri de Boer.Ota yhteyttä LähiTapiola Savo-Karjalan yritystiimiinLähiTapiola Savo-Karjalan yhteystiedot
UNDER CONSTRUCTION: new embedded component: ContentfulNewsroomVideo
rich text node: {"data":{"target":{"sys":{"id":"bce1b286-7eb0-466b-b0aa-41a68a2da3c0","type":"Link","linkType":"Entry"}}},"content":[],"nodeType":"embedded-entry-block"}
reference entry: {"id":"de5f1d2d-a53a-5d66-868f-c84669c77b01","videoUrl":"https://www.youtube.com/watch?v=UEJDj0gqQLM","altText":null,"contentful_id":"bce1b286-7eb0-466b-b0aa-41a68a2da3c0","internalName":"Savo-Karjala asiakastarina 2022","internal":{"type":"ContentfulNewsroomVideo"}}

Muita ajankohtaisia asioita
LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa25.3.2025Tuulilasivahinkojen määrä kovassa kasvussa Etelä-Pohjanmaalla – Monista voisi selvitä korjauksella vaihdon sijaanTuulilasivahinkoja sattui eteläpohjalaisille vuonna 2024 yli 36 prosenttia enemmän kuin edeltävänä vuonna. Yhä useammasta vahingosta auton omistaja selviäisi kohtuuhintaisella korjauksella vaihdattamatta koko lasia, jos toimii ripeästi.LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa25.3.2025Sammutintarkastuspäivät alkavat – Tarkastettujen sammutinten määrään haetaan nyt reipasta kasvuaKevään merkkejä on jo ilmassa. Yksi sellainen on LähiTapiola Etelä-Pohjanmaan perinteiset sammutintarkastuspäivät. LähiTapiolan asiakkaille käsisammuttimen tarkastus on omistaja-asiakasetuna maksuton. Listaus sammutintarkastuspaikoista ja ajoista löytyy tiedotteen lopusta.LähiTapiola Pääkaupunkiseutu24.3.2025Huolla ilmalämpöpumppu vahinkojen ehkäisemiseksi Yhä useamman pääkaupunkiseutulaisen kodista löytyy ilmalämpöpumppu, selviää LähiTapiolan kyselystä.
Katso lisää tiedotteita
UutishuoneTiedotteetSavo-Karjala: Myrsky teki tuhoa mikkeliläisen autoliikkeen pihalla - vakuutukset turvasivat liiketoiminnanHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn