Mikkeliläisen autoliikkeen yrittäjä Jonne Lång istui elokuisena lauantaina kotona ja katseli myrskyn pauhua, kun puhelin soi.
- Naapuriyrittäjä soitti ja sanoi, että nyt olisi syytä tulla käymään työmaalla, puita on mennyt poikki, Lång muistelee.
Näky työpaikalla oli uskomaton: suuret tonttia reunustaneet puut olivat kaatuneet pitkin poikin pihaa. Maa oli peittynyt tuulen piiskaamasta roskasta. Siisti autorivi oli saanut päälleen runkoja, oksia ja lehtiä.
Vahingot olivat suuret. Myrsky murjoi yhdeksän myynnissä ollutta autoa.
- Ensimmäisenä tuli mieleen, että mitenhän vakuutus korvaa tällaisen myrskytapahtuman. Tuli kylmä hiki, että mitenhän asia hoituu, Lång kertaa tilannetta.
Hän otti puhelun LähiTapiola Savo-Karjalan avainasiakaspäällikkö Santeri de Boerille, jonka kanssa vakuutusasioita oli hoidettu hyvässä yhteistyössä jo pidemmän aikaa.
- Santeri vastasi minulle lauantaina saman tien ja sanoi, että vakuutusasiat ovat kunnossa, ei syytä huoleen.
Ensin listataan vahingot
Maanantaina asiaa alettiin selvittää yhdessä LähiTapiola Savo-Karjalan korvausneuvoja Ronja Taskisen kanssa. Vahingot listattiin ensin ylös.
- Päivän-kahden päästä oli vahinkotarkastaja pihassa autoja katsomassa, Lång muistelee.
Kolme autoista lunastettiin ja kuusi päätettiin korjata. Korjattavat autot lähtivät vielä samalla viikolla paikalliseen kumppanikorjaamoon.
Ensimmäiset autot palautuivat takaisin autoliikkeen pihaan, kun tapahtuneesta oli kulunut alle kolme viikkoa.
- Monesti menee yhdenkin auton kanssa paljon pidempään, meillä nyt näitä meni kuitenkin kymmenkunta.
Vaikka myrsky ja sen aiheuttamat vahingot järkyttivät, Lång on tyytyväinen siihen, miten sujuvasti asiat hoituivat.
- Näin yrityksenä on tärkeää, että vakuutukset olivat kunnossa ja asiat sujuivat ennen kaikkea mutkattomasti ja nopeasti.
Paikalliset asiantuntijat apuna
LähiTapiola Savo-Karjalan vahvuuksia ovat paikalliset yhteyshenkilöt ja korvauspalvelu sekä laaja, alueella toimiva kumppaniverkosto. Henkilö-, yritys- ja maatila-asiakkaita palvelee alueella yli 60 henkilön asiantuntijajoukko.
Vakuutus- ja korvausasiat hoituvat asiakkaan toiveiden mukaan joko puhelimitse, sähköpostilla, kasvokkain asiakkaan luona tai LähiTapiola Savo-Karjalan toimistolla.
- On tärkeää kartoittaa sopiva ja riittävä vakuutusturva yhdessä asiakkaan kanssa. Kun kaikki olennainen on turvattu, yllättävät tilanteet eivät pääse vahingoittamaan perhettä tai liiketoimintaa. Yksityishenkilön ja yrittäjän kannattaa muistaa turvata myös tärkein – itsensä, muistuttaa LähiTapiola Savo-Karjalan avainasiakaspäällikkö Santeri de Boer.
Ota yhteyttä LähiTapiola Savo-Karjalan yritystiimiin
LähiTapiola Savo-Karjalan yhteystiedot
UNDER CONSTRUCTION: new embedded component: ContentfulNewsroomVideo
rich text node: {"data":{"target":{"sys":{"id":"bce1b286-7eb0-466b-b0aa-41a68a2da3c0","type":"Link","linkType":"Entry"}}},"content":[],"nodeType":"embedded-entry-block"}
reference entry: {"id":"de5f1d2d-a53a-5d66-868f-c84669c77b01","videoUrl":"https://www.youtube.com/watch?v=UEJDj0gqQLM","altText":null,"contentful_id":"bce1b286-7eb0-466b-b0aa-41a68a2da3c0","internalName":"Savo-Karjala asiakastarina 2022","internal":{"type":"ContentfulNewsroomVideo"}}