Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
FI
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
Kirjautuminen
Kirjaudu sisään
Kirjaudu verkkopalveluunHoida vakuutus- ja sijoitusasioita.Vahingot ja korvauksetUseissa vahinkotilanteissa voit asioida suoraan kumppaneillamme eikä vahinkoilmoitusta tarvita.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunAloita sijoittaminen ja hoida sijoitusasioita.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluunKirjaudu henkilöstörahastopalveluunVerkkopalvelu henkilöstörahastojen jäsenille.
Tee uusi verkkopalvelusopimusSaat käyttöösi yritysten uuden verkkopalvelun, kun teet uuden verkkopalvelusopimuksen.Kirjaudu uuteen verkkopalveluunTästä voit kirjautua, jos yritykselläsi on jo uusi verkkopalvelusopimus.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunSeuraa sijoituksia sekä tee toimeksiantoja. Näet yrityksen sopimukset, kun yritys on sinut siihen valtuuttanut.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluun
AjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
Kirjaudu sisään
Kirjaudu verkkopalveluunHoida vakuutus- ja sijoitusasioita.Vahingot ja korvauksetUseissa vahinkotilanteissa voit asioida suoraan kumppaneillamme eikä vahinkoilmoitusta tarvita.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunAloita sijoittaminen ja hoida sijoitusasioita.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluunKirjaudu henkilöstörahastopalveluunVerkkopalvelu henkilöstörahastojen jäsenille.
Tee uusi verkkopalvelusopimusSaat käyttöösi yritysten uuden verkkopalvelun, kun teet uuden verkkopalvelusopimuksen.Kirjaudu uuteen verkkopalveluunTästä voit kirjautua, jos yritykselläsi on jo uusi verkkopalvelusopimus.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunSeuraa sijoituksia sekä tee toimeksiantoja. Näet yrityksen sopimukset, kun yritys on sinut siihen valtuuttanut.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluun
EtusivuUutishuoneAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmiaLähiTapiola-ryhmäYhtiöryhmätietoaYhtiötToiminnan tarkoitusLähiTapiola-ryhmän raportitKumppanuudet ja yhteistyöTöihin meilleLähiTapiola työnantajanaYrittäjänä LähiTapiolassaOpiskelijalleAvoimet työpaikatVastuullisuusVastuullisuus LähiTapiolassaYhteiskuntasuhteetKirjautuneen palvelut
Kirjaudu sisään
Kirjaudu verkkopalveluunHoida vakuutus- ja sijoitusasioita.Vahingot ja korvauksetUseissa vahinkotilanteissa voit asioida suoraan kumppaneillamme eikä vahinkoilmoitusta tarvita.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunAloita sijoittaminen ja hoida sijoitusasioita.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluunKirjaudu henkilöstörahastopalveluunVerkkopalvelu henkilöstörahastojen jäsenille.
Tee uusi verkkopalvelusopimusSaat käyttöösi yritysten uuden verkkopalvelun, kun teet uuden verkkopalvelusopimuksen.Kirjaudu uuteen verkkopalveluunTästä voit kirjautua, jos yritykselläsi on jo uusi verkkopalvelusopimus.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunSeuraa sijoituksia sekä tee toimeksiantoja. Näet yrityksen sopimukset, kun yritys on sinut siihen valtuuttanut.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluun
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
Yhtiöt tiedottavatAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
LähiTapiola Savo-KarjalaElämänturva27.9.2022Savo-Karjala: Myrsky teki tuhoa mikkeliläisen autoliikkeen pihalla - vakuutukset turvasivat liiketoiminnanElokuinen myrsky iski Jonne Långin ja Jani Kellmanin yrityksen pihaan ja murjoi 9 myynnissä ollutta autoa. Saimaan Autopisteen yrittäjien ensimmäinen ajatus myrskyn jälkeen oli, miten vakuutus korvaa vahingot.
Mikkeliläisen autoliikkeen yrittäjä Jonne Lång istui elokuisena lauantaina kotona ja katseli myrskyn pauhua, kun puhelin soi.- Naapuriyrittäjä soitti ja sanoi, että nyt olisi syytä tulla käymään työmaalla, puita on mennyt poikki, Lång muistelee.Näky työpaikalla oli uskomaton: suuret tonttia reunustaneet puut olivat kaatuneet pitkin poikin pihaa. Maa oli peittynyt tuulen piiskaamasta roskasta. Siisti autorivi oli saanut päälleen runkoja, oksia ja lehtiä.Vahingot olivat suuret. Myrsky murjoi yhdeksän myynnissä ollutta autoa.- Ensimmäisenä tuli mieleen, että mitenhän vakuutus korvaa tällaisen myrskytapahtuman. Tuli kylmä hiki, että mitenhän asia hoituu, Lång kertaa tilannetta.Hän otti puhelun LähiTapiola Savo-Karjalan avainasiakaspäällikkö Santeri de Boerille, jonka kanssa vakuutusasioita oli hoidettu hyvässä yhteistyössä jo pidemmän aikaa.- Santeri vastasi minulle lauantaina saman tien ja sanoi, että vakuutusasiat ovat kunnossa, ei syytä huoleen.Ensin listataan vahingotMaanantaina asiaa alettiin selvittää yhdessä LähiTapiola Savo-Karjalan korvausneuvoja Ronja Taskisen kanssa. Vahingot listattiin ensin ylös.- Päivän-kahden päästä oli vahinkotarkastaja pihassa autoja katsomassa, Lång muistelee.Kolme autoista lunastettiin ja kuusi päätettiin korjata. Korjattavat autot lähtivät vielä samalla viikolla paikalliseen kumppanikorjaamoon.Ensimmäiset autot palautuivat takaisin autoliikkeen pihaan, kun tapahtuneesta oli kulunut alle kolme viikkoa.- Monesti menee yhdenkin auton kanssa paljon pidempään, meillä nyt näitä meni kuitenkin kymmenkunta.Vaikka myrsky ja sen aiheuttamat vahingot järkyttivät, Lång on tyytyväinen siihen, miten sujuvasti asiat hoituivat.- Näin yrityksenä on tärkeää, että vakuutukset olivat kunnossa ja asiat sujuivat ennen kaikkea mutkattomasti ja nopeasti.Paikalliset asiantuntijat apunaLähiTapiola Savo-Karjalan vahvuuksia ovat paikalliset yhteyshenkilöt ja korvauspalvelu sekä laaja, alueella toimiva kumppaniverkosto. Henkilö-, yritys- ja maatila-asiakkaita palvelee alueella yli 60 henkilön asiantuntijajoukko.Vakuutus- ja korvausasiat hoituvat asiakkaan toiveiden mukaan joko puhelimitse, sähköpostilla, kasvokkain asiakkaan luona tai LähiTapiola Savo-Karjalan toimistolla.- On tärkeää kartoittaa sopiva ja riittävä vakuutusturva yhdessä asiakkaan kanssa. Kun kaikki olennainen on turvattu, yllättävät tilanteet eivät pääse vahingoittamaan perhettä tai liiketoimintaa. Yksityishenkilön ja yrittäjän kannattaa muistaa turvata myös tärkein – itsensä, muistuttaa LähiTapiola Savo-Karjalan avainasiakaspäällikkö Santeri de Boer.Ota yhteyttä LähiTapiola Savo-Karjalan yritystiimiinLähiTapiola Savo-Karjalan yhteystiedot
UNDER CONSTRUCTION: new embedded component: ContentfulNewsroomVideo
rich text node: {"data":{"target":{"sys":{"id":"bce1b286-7eb0-466b-b0aa-41a68a2da3c0","type":"Link","linkType":"Entry"}}},"content":[],"nodeType":"embedded-entry-block"}
reference entry: {"id":"de5f1d2d-a53a-5d66-868f-c84669c77b01","videoUrl":"https://www.youtube.com/watch?v=UEJDj0gqQLM","altText":null,"contentful_id":"bce1b286-7eb0-466b-b0aa-41a68a2da3c0","internalName":"Savo-Karjala asiakastarina 2022","internal":{"type":"ContentfulNewsroomVideo"}}

Muita ajankohtaisia asioita
LähiTapiola Länsi-Suomi12.12.2024Maakunnan ahkerin heijastinliivien lahjoittaja varoittaa: Suunniteltu liikenteeseen, ei pihaleikkeihinLähiTapiola Länsi-Suomi on vuosien varrella lahjoittanut yli 10 000 heijastinliiviä, joista valtaosan alueen lapsille. Yhtiön vahinkojen ennaltaehkäisyn asiantuntija peräänkuuluttaa, että liivit kuuluvat vain liikennekäyttöön.LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa11.12.2024LähiTapiola Etelä-Pohjanmaan lahjoituksen avulla taide on lähellä ja tuottaa hyvinvointia Suomenselän alueella, mutta myös laajemmin taide-elämyksiä vierailijoille ympäri SuomenLähiTapiola Etelä-Pohjanmaa lahjoitti tänä syksynä tehdyllä hallituksen päätöksellä 5.000 euroa Pirkanpohjasäätiölle Ähtäriin toiminnan ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi. Lahjoitus tehdään vakuutusyhtiön yhteiskuntavastuullisiin tekoihin varatusta käyttörahastosta. Rahaston tarkoituksena on edistää toimialueen hyvinvointia ja elinvoimaisuutta. Lahjoituksen julkistamistilaisuus pidettiin joulukuun alussa Ähtärissä.LähiTapiola HenkiyhtiöTyöelämä10.12.2024Palkitseminen suomalaisissa yrityksissä kaipaa kehitystä – LähiTapiolan asiantuntijat esittivät ratkaisujaLähiTapiolan toteuttamasta palkitsemistutkimuksesta selvisi suomalaisten olevan keskimäärin tyytyväisimpiä työympäristötekijöihin ja tyytymättömimpiä rahalliseen palkitsemiseen. Etujen osalta yritysten tarjoamat vakuutukset osoittautuivat tehokkaaksi keinoksi sitouttaa työntekijöitä.
Katso lisää tiedotteita
UutishuoneTiedotteetSavo-Karjala: Myrsky teki tuhoa mikkeliläisen autoliikkeen pihalla - vakuutukset turvasivat liiketoiminnanHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn