Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
Turvallisuus23.9.2022

Matkanjärjestäjä Detur peruu matkojaan - epätietoisuus hämmentää matkan ostaneita

Ruotsalainen matkanjärjestäjä Detur peruu matkojaan loppuvuoden osalta ja tämä on aiheuttanut ongelmia, hämmennystä ja pettymystä matkustajille. Matkustajavakuutus ei valitettavasti korvaa tässä tilanteessa vakuutetulle aiheutuneita kuluja. Suosittelemme seuraamaan matkanjärjestäjän ja kuluttajaviraston ohjeita.

Julkisuudessa on kerrottu, että matkanjärjestäjä Deturin matkoissa ja majoituksissa on esiintynyt ongelmia. Detur on tiedottanut verkkosivullaan, että maailmantilanteen seurauksena sen liiketoiminta on vaikeutunut. Yritys on päättänyt, että sen tuotanto ja operatiiviset toiminnot keskeytetään väliaikaisesti joksikin aikaa ja kauden 2022 loppuosa perutaan. Voit lukea lisätietoja Deturin verkkosivuilta.

Detur tiedottaa, että matkustajien, joiden matkoihin peruutukset vaikuttavat, ei tarvitse olla yhteydessä yritykseen, vaan Detur on yhteydessä matkustajiin matkustuspäiväjärjestyksessä.

Korvaako matkustajavakuutus?

Deturin ongelmista johtuva tilanne ei valitettavasti ole matkavakuutusehtojen mukaisesti korvattava matkan peruuntumisen, matkalta myöhästymisen tai matkan keskeytymisen syy. Matkustajavakuutus ei siis korvaa tässä tilanteessa vakuutetulle aiheutuneita kuluja. Esimerkiksi vakuutetun ylimääräisiä matka- tai majoituskuluja tai käyttämättä jääneitä lentolippuja tai majoituksia ei voida korvata.

Mistä saan lisätietoja?

Suosittelemme seuraamaan ohjeita ja tilanteen päivittymistä sekä matkanjärjestäjän että kuluttajaviraston sivuilta. Kuluttajaviraston sivut löytyvät täältä.