<link rel="stylesheet" href="/cs/chat/stylesheets/lahitapiola-chat.css"/>
Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen
Hanna Hartikainen Terveys 27.5.2022

LähiTapiola-ryhmän asiakaslupaukset mielenterveyden häiriöihin ja vakuuttamiseen liittyen

Lue viisi lupausta asiakkaillemme mielenterveyden häiriöihin ja vakuuttamiseen liittyen.

Kehitämme asiakasviestintäämme mielenterveyden häiriöiden vaikutuksista vakuuttamiseen. Tällä hetkellä asiakkaitamme mietityttää erityisesti, miten vakuutusta haettaessa tieto mielenterveyden häiriöistä vaikuttaa terveyteen liittyvien ja monien muiden vakuutusten myöntämiseen.

ielenterveyden häiriöitä on monenlaisia. Lääketieteellisen tiedon kehittyessä kehitämme jatkuvasti vastuunvalinnan osaamista ja käytäntöjämme. Suurin osa mielenterveyden häiriöistä ei ole este vakuutusten myöntämiselle, vaan moni vakuutus voidaan usein myöntää rajoitusehdoin, sen sijaan että hakija jäisi kokonaan ilman vakuutusturvaa. Terapiassa käyminen ei itsessään ole syy jättää vakuutusta myöntämättä. Kerromme asiakkaalle aina henkilökohtaisesti, jos emme voi myöntää hänelle vakuutusta.

Lisäämme oman henkilöstömme koulutusta, jotta mielenterveyden häiriöt osattaisiin kohdata asiakastyössä mahdollisimman hyvin ja henkilöstömme osaisi myös aina neuvoa asiakkaitamme aiheeseen liittyvissä kysymyksissä.

Mielenterveyden häiriöt ovat kasvussa koko yhteiskunnassa ja ymmärrys niistä kasvaa jatkuvasti. Seuraamme uusinta tutkimustietoa ja arvioimme sen valossa mielenterveyden häiriöiden kasvun vaikutuksia toimintamalleihimme ja palveluihimme.

Osallistumme yhteiskunnalliseen keskusteluun ja pyrimme vastuullisuustyömme kautta lisäämään ymmärrystä mielenterveyden häiriöistä, vaikuttamaan palvelutarjontaan ja hälventämään mielenterveyden häiriöihin liittyvää leimautumista. Viestimme on, että hoitoon kannattaa aina hakeutua tarpeen mukaan.

Hanna Hartikainen
toimitusjohtaja
LähiTapiola Vahinkoyhtiö