Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
FI
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
Kirjautuminen
Kirjaudu sisään
Kirjaudu verkkopalveluunHoida vakuutus- ja sijoitusasioita.Vahingot ja korvauksetUseissa vahinkotilanteissa voit asioida suoraan kumppaneillamme eikä vahinkoilmoitusta tarvita.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunAloita sijoittaminen ja hoida sijoitusasioita.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluunKirjaudu henkilöstörahastopalveluunVerkkopalvelu henkilöstörahastojen jäsenille.
Tee uusi verkkopalvelusopimusSaat käyttöösi yritysten uuden verkkopalvelun, kun teet uuden verkkopalvelusopimuksen.Kirjaudu uuteen verkkopalveluunTästä voit kirjautua, jos yritykselläsi on jo uusi verkkopalvelusopimus.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunSeuraa sijoituksia sekä tee toimeksiantoja. Näet yrityksen sopimukset, kun yritys on sinut siihen valtuuttanut.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluun
AjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
Kirjaudu sisään
Kirjaudu verkkopalveluunHoida vakuutus- ja sijoitusasioita.Vahingot ja korvauksetUseissa vahinkotilanteissa voit asioida suoraan kumppaneillamme eikä vahinkoilmoitusta tarvita.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunAloita sijoittaminen ja hoida sijoitusasioita.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluunKirjaudu henkilöstörahastopalveluunVerkkopalvelu henkilöstörahastojen jäsenille.
Tee uusi verkkopalvelusopimusSaat käyttöösi yritysten uuden verkkopalvelun, kun teet uuden verkkopalvelusopimuksen.Kirjaudu uuteen verkkopalveluunTästä voit kirjautua, jos yritykselläsi on jo uusi verkkopalvelusopimus.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunSeuraa sijoituksia sekä tee toimeksiantoja. Näet yrityksen sopimukset, kun yritys on sinut siihen valtuuttanut.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluun
EtusivuUutishuoneAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmiaLähiTapiola-ryhmäYhtiöryhmätietoaYhtiötToiminnan tarkoitusLähiTapiola-ryhmän raportitKumppanuudet ja yhteistyöTöihin meilleLähiTapiola työnantajanaYrittäjänä LähiTapiolassaOpiskelijalleAvoimet työpaikatVastuullisuusVastuullisuus LähiTapiolassaYhteiskuntasuhteetKirjautuneen palvelut
Kirjaudu sisään
Kirjaudu verkkopalveluunHoida vakuutus- ja sijoitusasioita.Vahingot ja korvauksetUseissa vahinkotilanteissa voit asioida suoraan kumppaneillamme eikä vahinkoilmoitusta tarvita.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunAloita sijoittaminen ja hoida sijoitusasioita.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluunKirjaudu henkilöstörahastopalveluunVerkkopalvelu henkilöstörahastojen jäsenille.
Tee uusi verkkopalvelusopimusSaat käyttöösi yritysten uuden verkkopalvelun, kun teet uuden verkkopalvelusopimuksen.Kirjaudu uuteen verkkopalveluunTästä voit kirjautua, jos yritykselläsi on jo uusi verkkopalvelusopimus.Kirjaudu sijoittamisen verkkopalveluunSeuraa sijoituksia sekä tee toimeksiantoja. Näet yrityksen sopimukset, kun yritys on sinut siihen valtuuttanut.Kirjaudu autorahoituksen verkkopalveluunKirjaudu henkivakuutusten hakemuspalveluun
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
AjankohtaistaAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
Terveys19.4.2024Terveysasiointi LähiTapiolassa muuttuu – TerveysHelppi uudistuu ja painopiste asioinnissa siirtyy verkkopalveluummeTerveysasiointi yhdistyy henkilöasiakkailla muun vakuutusasioinnin yhteyteen. Uudistuksen taustalla ovat asiakaskäyttäytymisen yleinen muutos ja tarve kehittää digitaalista asiointia. Etäpalveluiden käyttö on lisääntynyt ja asiakkaat haluavat hoitaa asiansa ketterästi digitaalisesti. Jatkossa uudesta henkilöasiakkaiden asiointipalvelusta tulee itsepalvelukanava asiakkaillemme ja asiakas voi saada kätevästi suoralaskutusluvan jo ennen lääkärille menoa.
Uudistuksen myötä henkilöasiakas pääsee jo ennen lääkärikäyntiään hakemaan suoralaskutuslupaa itselleen tai alaikäiselle lapselleen, jos asiakkaalla on LähiTapiolan Terveysvakuutus, eli sairauskulu- tai tapaturmavakuutus, ja hänellä ei ole omavastuuta jäljellä. Asiakas ohjataan oireiden perusteella keskustelemaan etälääkärin kanssa tai varaamaan aika lääkärille terveyskumppaniltamme. Jos omavastuuta on vielä jäljellä, asiakas voi itse varata ajan lääkärille ja hakea korvausta jälkikäteen.Asiakas voi hakeutua lääkäriin aiempaa helpommin myös hoitolaitoksen päästä. Silloin asiakas kirjautuu ensin terveyskumppanimme verkkopalveluun ja sieltä hänet ohjataan LähiTapiolan asiointipalveluun hakemaan suoralaskutuslupaa. Ennen itse kulunsa maksanut asiakas tunnistetaan siis jatkossa ketterämmin hoitolaitoksen ajanvarauspalvelussa LähiTapiolan asiakkaaksi, jolloin asiakas saa käynnin sopimushintaan ja lasku tulee LähiTapiolaan. Kun asiakkaalla on LähiTapiolan kotimaan matkavakuutus, hän voi asioidessaan näyttää matkavakuutuskortin, jolloin laskutus hoituu suoraan LähiTapiolalle.Aiemmin TerveysHelppi palvelussa sairaanhoitajat ovat antaneet asiakkaalle terveysneuvontaa ja tehneet hoidontarpeen arviointia. Tarvittaessa asiakas on ohjattu etälääkärille tai hänelle on varattu aika vastaanotolle. Uuden henkilöasiakkaiden asiointipalvelun myötä TerveysHelpin chat toiminnallisuus poistuu ja palvelusta tulee itsepalvelukanava asiakkaillemme. Asiointi helpottuu, kun tiedon korvattavuudesta saa etukäteen ja asiakas pääsee esitietolomakkeen täytettyään siirtymään suoraan ajanvaraukseen terveyskumppanillemme tai keskustelemaan suoraan kumppanimme chatlääkärin kanssa. Poikkeuksen tähän tekee yritys- ja maatila-asiakkaamme, jotka varaavat itse ajan terveyskumppaniltamme, maksavat kulut itse ja hakevat korvausta jälkikäteen tai hakevat puhelimitse korvauspalvelusta suoralaskutusluvan ennen lääkärikäyntiä. TerveysHelppi löytyy toistaiseksi sovelluksena, mutta sen taustalla asiakas ohjataan sovelluksen kautta uuteen verkkopalveluun, jonne asiointi jatkossa keskittyy. Uudistuneen TerveysHelpin rinnalla säilyy toistaiseksi nykymuotoinen TerveysHelpin puhelinpalvelu, jossa palvelu jatkuu nykymuotoisena palveluajoilla ma-pe klo 8–17. Uudistuminen tapahtuu näin portaittain.Jos henkilöasiakas kohtaa palvelussa ongelman (esimerkiksi palvelussa ei jostain syystä näy asiakkaan vakuutus eikä ole näin valittavissa), asiakas voi aina maksaa käynnin ensin itse ja hakea korvausta LähiTapiolan verkkopalvelusta jälkikäteen. Hän voi myös soittaa LähiTapiolan korvauspalveluihin suoralaskutusluvan hankkimiseksi ennen lääkärikäyntiä arkisin klo 8–17. Näin hänen ei tarvitse käyttää omaa rahaa, vaan lasku tulee suoraan LähiTapiolaan.

Lue lisää uudistuksesta
Ajankohtaista
Elämänturva11.12.2024Green Cardin voi esittää vuoden alusta alkaen myös digitaalisestiGreen Cardin eli Vihreän kortin voi esittää 1.1.2025 alkaen joko paperisena tai suoraan mobiililaitteen kuten matkapuhelimen näytöltä. Uudistus tuo joustavuutta kuljetusyrityksille sekä niille, jotka matkustavat omalla ajoneuvolla Suomen rajojen ulkopuolelle. Terveys11.12.2024Hoitoonpääsyn haaste ei ole yksin julkisen terveydenhuollon ongelma, myös terveysvakuutusten kannattavuus on heikko – ”Vastakkainasettelu julkisen ja yksityisen terveydenhuollon sekä vakuutusten välillä turhaa”Tuoreen kyselyn mukaan 82 prosenttia suomalaisista hakeutuisi ensisijaisesti julkiseen terveydenhuoltoon, jos vakuutusta tai mahdollisuutta työterveys- tai opiskelijaterveydenhuoltoon ei olisi, kerrottiin LähiTapiolan mediatilaisuudessa.Elämänturva9.12.2024Toisen huoltajan kuolema vie perheen tuloista puolet, mutta kuluista vain viidenneksen – vain 14 prosenttia varautunut henkivakuutuksellaSuomalaiset eivät varaudu kuoleman taloudellisiin vaikutuksiin riittävästi. Elämisen kulut on yleensä mitoitettu nykyisen tulotason mukaan, joten ongelmia voi syntyä, jos rahaa ei kuukausittain tule entiseen tapaan.
Katso lisää ajankohtaisia
UutishuoneAjankohtaistaTerveysasiointi LähiTapiolassa muuttuu – TerveysHelppi uudistuu ja painopiste asioinnissa siirtyy verkkopalveluummeHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn