LähiTapiola-ryhmän asiakaslupaukset mielenterveyden häiriöihin ja vakuuttamiseen liittyen
Lue viisi lupausta asiakkaillemme mielenterveyden häiriöihin ja vakuuttamiseen liittyen.
Tarjoamme avoimesti tietoa vakuutuksen hakemiseen ja myöntämiseen liittyvistä asioista.
Kehitämme asiakasviestintäämme mielenterveyden häiriöiden vaikutuksista vakuuttamiseen. Tällä hetkellä asiakkaitamme mietityttää erityisesti, miten vakuutusta haettaessa tieto mielenterveyden häiriöistä vaikuttaa terveyteen liittyvien ja monien muiden vakuutusten myöntämiseen.
LähiTapiolassa jokainen vakuutushakemus käsitellään yksilöllisenä kokonaisuutena vastuunvalintapolitiikkamme mukaisesti.
Mielenterveyden häiriöitä on monenlaisia. Lääketieteellisen tiedon kehittyessä kehitämme jatkuvasti vastuunvalinnan osaamista ja käytäntöjämme. Suurin osa mielenterveyden häiriöistä ei ole este vakuutusten myöntämiselle, vaan moni vakuutus voidaan usein myöntää rajoitusehdoin, sen sijaan että hakija jäisi kokonaan ilman vakuutusturvaa. Terapiassa käyminen ei itsessään ole syy jättää vakuutusta myöntämättä. Kerromme asiakkaalle aina henkilökohtaisesti, jos emme voi myöntää hänelle vakuutusta.
Lisäämme oman henkilöstömme koulutusta, jotta mielenterveyden häiriöt osattaisiin kohdata asiakastyössä mahdollisimman hyvin ja henkilöstömme osaisi myös aina neuvoa asiakkaitamme aiheeseen liittyvissä kysymyksissä.
Pyrimme siihen, että tuotteemme ja palvelumme vastaisivat parhaiten asiakkaittemme muuttuviin tarpeisiin.
Mielenterveyden häiriöt ovat kasvussa koko yhteiskunnassa ja ymmärrys niistä kasvaa jatkuvasti. Seuraamme uusinta tutkimustietoa ja arvioimme sen valossa mielenterveyden häiriöiden kasvun vaikutuksia toimintamalleihimme ja palveluihimme.
Elämänturvayhtiönä haluamme vaikuttaa siihen, että mahdollisimman moni hakisi ja saisi riittävän varhain apua mielenterveyden häiriöihin.
Osallistumme yhteiskunnalliseen keskusteluun ja pyrimme vastuullisuustyömme kautta lisäämään ymmärrystä mielenterveyden häiriöistä, vaikuttamaan palvelutarjontaan ja hälventämään mielenterveyden häiriöihin liittyvää leimautumista. Viestimme on, että hoitoon kannattaa aina hakeutua tarpeen mukaan.
Ajankohtaista
Elämänturva12.12.2024Sairauspäivärahan leikkaus osuu tuhansilla euroilla keskituloisiin – pitkä sairastuminen vie tuloista yli kolmanneksen mediaanipalkalla
Kelan sairauspäivärahan laskentaa muutetaan 1.1.2025. Leikkaus tietää keskimäärin 17 prosentin vähennystä sairauspäivärahan määrään sen kohteeksi joutuvissa tuloluokissa. Sairastuminen on taloudellinen tuplariski, ja hoidon viivästyminen voi tietää nopeasti kertautuvaa toimeentulo-ongelmaa.Elämänturva11.12.2024Green Cardin voi esittää vuoden alusta alkaen myös digitaalisesti
Green Cardin eli Vihreän kortin voi esittää 1.1.2025 alkaen joko paperisena tai suoraan mobiililaitteen kuten matkapuhelimen näytöltä. Uudistus tuo joustavuutta kuljetusyrityksille sekä niille, jotka matkustavat omalla ajoneuvolla Suomen rajojen ulkopuolelle. Terveys11.12.2024Hoitoonpääsyn haaste ei ole yksin julkisen terveydenhuollon ongelma, myös terveysvakuutusten kannattavuus on heikko – ”Vastakkainasettelu julkisen ja yksityisen terveydenhuollon sekä vakuutusten välillä turhaa”
Tuoreen kyselyn mukaan 82 prosenttia suomalaisista hakeutuisi ensisijaisesti julkiseen terveydenhuoltoon, jos vakuutusta tai mahdollisuutta työterveys- tai opiskelijaterveydenhuoltoon ei olisi, kerrottiin LähiTapiolan mediatilaisuudessa.
Katso lisää ajankohtaisia
Uutishuone
Ajankohtaista
LähiTapiola-ryhmän asiakaslupaukset mielenterveyden häiriöihin ja vakuuttamiseen liittyen
Asiointikielen vaihtaminen sulkee käynnissä olevan chat-keskustelun.