Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
FI
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
AjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
EtusivuUutishuoneAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmiaLähiTapiola-ryhmäYhtiöryhmätietoaYhtiötToiminnan tarkoitusLähiTapiola-ryhmän raportitKumppanuudet ja yhteistyöTöihin meilleLähiTapiola työnantajanaYrittäjänä LähiTapiolassaOpiskelijalleAvoimet työpaikatVastuullisuusVastuullisuus LähiTapiolassaYhteiskuntasuhteetKumppanuudet ja lahjoituksetHenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
AjankohtaistaAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
26.1.2015LähiTapiolan vakuutus-chatissa reilussa kuukaudessa lähes 1500 käyttäjääLähiTapiola on ottanut vakuutusten verkkopalvelussaan käyttöön chat-keskustelun uutena asiakaspalvelun muotona. Joulukuun alussa alkanutta chattia on käyttänyt reilussa kuukaudessa jo lähes 1500 asiakasta.
Asiakkaiden kokemukset ovat olleet niin hyviä, että chat on päätetty vakiinnuttaa käyttöön. Chat on jatkossa LähiTapiolan asiakkaille yksi vaihtoehto saada henkilökohtaista palvelua.–Asiakkaat ovat pitäneet uudesta asiointikanavasta lähes poikkeuksetta. Suurin osa palautekyselyyn vastanneista on antanut hyvän tai kiitettävän arvosanan, joukossa on ollut ainoastaan yksi pettynyt asiakas, kertoo LähiTapiolan kehittämispäällikkö Sanni Lehtonen.Asiakkaat ovat chattailleet hyvin monenlaisissa asiantuntijuutta vaativissa asioissa. Chatissa asiakkaille vastaavat LähiTapiolan vakuutuspalveluun erikoistuneet asiakaspalvelijat. Palvelu on toiminut joustavasti. Nopeat asiat hoidetaan chatilla loppuun asti, mutta haastavammissa tilanteissa on tarpeen mukaan vaihdettu sujuvasti puhelinpalveluun. Mukana on ollut kaiken ikäistä väkeä; iäkkäin asiakas chatissa on ollut yli 70-vuotias.–Kokemukset ovat  erittäin hyviä: olemme asiakasta lähellä ja palvelemme häntä yksilöllisesti ja kerralla kuntoon myös verkossa. Kun tekniikka tulee meille ja asiakkaille tutummaksi, voimme hyödyntää kokonaisvaltaisemmin LähiTapiolan tapaa kohdata asiakas myös chat-kanavassa ja tarjota lisäarvoa palvelemalla yli odotusten, Sanni Lehtonen sanoo.Palvelua kehitetään palautteen perusteellaAsiakkailta on pyydetty chatista palautetta heti palvelun jälkeen. Kyselyn yhteydessä on ollut mahdollista pyytää yhteydenottoa, jos asia ei ole hoitunut mieleisellä tavalla. Näihin palautteisiin on vastattu heti, jotta kokemusta ja palvelua voidaan parantaa molemmin puolin.Asiakkaat pääsevät chattaamaan LähiTapiolan asiakaspalvelijoiden kanssa verkkopalvelun vakuutusosiossa arkisin kello 9–16. Kirjauduttuaan verkkopalveluun asiakas pääsee viestittelemään suojatussa yhteydessä, jolloin asiakaspalvelun tietoturva on varmistettu.–Helppo keino saada apua nopeisiin asioihin. Tämä ainakin helpompi keino kuin soittaminen minulle henkilökohtaisesti!, kommentoi eräs asiakas palautteessaan.–Nopea palvelu, asiantunteva palvelu, tarpeeni tyydytettiin paremmin kuin osasin edes kuvitella!, kommentoi toinen asiakas.Aukioloajan laajentaminen iltaan ja chatin tuominen LähiTapiolan avoimille nettisivuille ostamisen tueksi ovat seuraavia kehitysaskeleita.Lisätiedot:
Sanni Lehtonen
kehittämispäällikkö, LähiTapiola
040 5954 689
etunimi.sukunimi@lahitapiola.fi
Ajankohtaista
Talous9.5.2025Nämä ”luottamuksen syöjät” painavat kuluttajien mieliä – joukossa myös pidemmän aikavälin vitsauksiaTullit ja kauppasota, terveyspalvelujen karsiminen, huoli maailmanlaajuisesta talouskriisistä sekä korkea työttömyys ovat suurimpia syitä suomalaisten pessimismiin. LähiTapiolan kysely paljasti uutta tietoa siitä, miten Suomen talouden rakenteelliset ongelmat vaikuttavat kuluttajien luottamukseen.Elämänturva8.5.2025Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla, mutta merkkejä piristymisestä näkyy jo – ”Patoutunut kysyntä voi purkautua yllättävän nopeasti”Kyselyn mukaan auton vaihtaminen uudempaan olisi paikallaan joka toiselle autoilijalle, mutta ostossa mietityttävät muun muassa hinta ja käytetyn auton ostamiseen liittyvät riskit. Autokaupan vauhdittuminen edistäisi myös liikenneturvallisuutta, korostaa LähiTapiolan johtaja Tapani Alaviiri.Terveys7.5.2025Vauvavakuutuksen vertailu - löydä paras vaihtoehtoHalvin vauvavakuutus ei ole välttämättä paras vaihtoehto syntyvälle lapselle. Huolellinen vertailu auttaa löytämään juuri teidän perheelle parhaiten sopivan vakuutuksen ja turvaa vauvan hoidon yllättävissäkin tilanteissa. Näitä asioita kannattaa tarkastella, kun vertailet vauvalle otettavia vakuutuksia.
Katso lisää ajankohtaisia
UutishuoneAjankohtaistaLähiTapiolan vakuutus-chatissa reilussa kuukaudessa lähes 1500 käyttäjääHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn