LähiTapiola Pirkanmaa asiakasomistajiensa asialla

TIEDOTE 19.2.2016

LähiTapiola Pirkanmaan liikevoitto vuonna 2015 kasvoi 6,5 miljoonaan euroon (4,0). Ensivakuutuksen maksutulo kasvoi 38,3 miljoonaan euroon. Sijoitustoiminnan tuotto oli 1,8 (4,9) prosenttia. Yhdistetty kulusuhde laski 89,7 prosenttiin (95,3).

”Vuosi oli LähiTapiola Pirkanmaalle tuloksellisesti erinomainen. Onnistuimme varsinkin asiakasyhteydenpidon tiivistämisessä, toiminnan tehostamisessa sekä uusissa palveluissa”, kertoo LähiTapiola Pirkanmaan toimitusjohtaja Pentti Kuusela.

”Asiakaspalvelumallimme perustuu paikallisuuteen ja henkilökohtaisuuteen. Hoidamme asiakkaan asioista mahdollisimman paljon paikallisesti oman alueyhtiön henkilöstön voimin. Esimerkiksi vuonna 2015 käsittelimme Pirkanmaalla yli 15 000 korvaushakemusta ”, Kuusela kertoo.

”Korvauksia maksettiin 24,1 miljoonaa euroa. Korvausmeno jäi keskimääräistä alhaisemmalle tasolle, koska pahoja myrskyjä ei vuonna 2015 ollut eikä alueella sattunut muitakaan suuria vahinkoja”, Kuusela toteaa.

Tavoitteena kasvu ja asiakkuuksien kehittäminen
Finanssiala on yksi Suomen merkittävimmistä veronmaksajista. LähiTapiola on ottanut paikkansa Pirkanmaan suurimpien yritysten joukossa, ja tavoitteena on kasvaa edelleen. ”Työllistämme 101 henkilöä, ja maksamme alueelle yhteisöveroa yhteensä 0,7 miljoonaa euroa."

Vakuutusala on monien uudistusten edessä lähivuosina. Toimialalle on tulossa uusia toimijoita. Vuonna 2015 Suomen markkinoilla on aloittanut jo kaksi ulkomaista yhtiötä, ja odotamme uusia kilpailijoita alalle lähivuosina. Tämä vaikuttanee myös alan hintakilpailuun.

”LähiTapiola Pirkanmaa on keskinäinen yhtiö eli täysin asiakkaiden omistama. Teimme erinomaisen tuloksen, joten haluamme palkita asiakkaitamme. Esimerkiksi ajoneuvojen kaskovakuutuksen hintaa ei nostettu tälle vuodelle ja liikennevakuutuksen maksuluokka aleni Tampereella. Tämä tarkoittaa käytännössä yli miljoonan euron etua asiakkaille”, Kuusela kertoo.

”Vuonna 2016 panostamme kasvuun, asiakkuuksiemme kehittämiseen ja omistaja-asiakkaidemme etujen kehittämiseen. Kasvua tukee esimerkiksi S-ryhmän kanssa tehtävä Bonus-yhteistyö sekä täysin uudenlaiset palvelut, kuten Älyhenkivakuutus ja Älykoti-pilotti. Viime vuonna toimme markkinoille TerveysHelppi-, UrheiluHelppi-, ja TyökykyHelppi-palvelut sekä parkkipaikkaturvan”, Kuusela sanoo.

Asiakasetuna Euroopan suurin alkusammutuskoulutus
”LähiTapiolan tavoitteena on tehdä suomalaisten elämästä entistä turvallisempaa. Olemme huomanneet, että Suomi on tilastoissa Euroopan häntäpäässä, jos katsotaan esimerkiksi maamme palokuolemien määrää. Haluamme tehdä tälle asialle jotain. Tulemme tekemään Pirkanmaalla tämän vuoden aikana lukuisia paikallisia tekoja, esimerkiksi tänä vuonna tarjoamme maksuttoman alkusammutuskoulutuksen asiakkaillemme ja asiakkuudesta kiinnostuneille.

Keskinäisenä yhtiönä LähiTapiola palauttaa osan tuloksestaan asiakkaille asiakasetujen muodossa. Sankarikoulutus on tämän vuoden maksuton asiakasetumme, jonka avulla halukkaat saavat itselleen henkiä pelastavan kansalaistaidon. Sankarikoulutukseen pääsee jopa 100 000 LähiTapiolan asiakasta ja asiakkuudesta kiinnostunutta. Pirkanmaalla Sankarikoulutukset alkavat maaliskuun toisella viikolla. Kyseessä on Euroopan suurin alkusammutuskoulu”, Kuusela kertoo.

Lisätietoja:
LähiTapiola Pirkanmaa
Toimitusjohtaja Pentti Kuusela
puh. 0440 632 342
sähköposti: pentti.kuusela@lahitapiola.fi


Koko LähiTapiola-ryhmän tulostiedote löytyy osoitteesta www.lahitapiola.fi/media > Uutiset ja tiedotteet