Suosituksia asiointiin kanssamme korona-aikana
9.10.2020 - Turvallisuus
Uutinen päivitetty 9.10. klo 13
Asiakkaidemme ja henkilöstömme terveys on meille tärkeää. Koronaepidemian vuoksi LähiTapiolan toimistot ovat osin auki poikkeavin aukioloajoin, mutta verkossa ja puhelimessa palvelemme normaalisti. Seuraamme epidemiatilanteen kehittymistä tarkasti. Lue tästä, miten voit asioida kanssamme.
Voit tutustua yleisimpiin henkilöasiakkaiden vakuutuskysymyksiin täältä: Tietoa koronaviruksesta henkilöasiakkaille
Korona-aikana LähiTapiolan toimistot ovat auki osin poikkeavin aukioloajoin. Tapaamme asiakkaita myös ajanvarauksella. Puhelinpalvelu ja verkkopalvelu ovat käytössäsi tuttuun tapaan. Oman alueyhtiösi yhteystiedot voit katsoa täältä.
Meille elämänturvayhtiönä tärkeintä on varmistaa asiakkaidemme ja henkilöstön hyvinvointi ja turvallisuus. Siksi pyydämme sinua ystävällisesti noudattamaan seuraavia turvallisuussääntöjä asioidessasi meillä.
- Tule paikalle terveenä.
- Puhdista kätesi desinfiointiaineella astuessasi sisään toimistoon.
- Noudata turvaetäisyyksiä, jotka olemme merkinneet näkyville.
- Toivomme asiakkaidemme käyttävän maskeja asioidessaan konttoreillamme, joissa tarjoamme maskeja käyttöönne.
- Mikäli olet ainoastaan palauttamassa asiaasi liittyviä papereita, voit jättää ne turvallisesti toimistomme postilaatikkoon.
- Kiinnitämme erityistä huomiota siisteyteen ja puhdistamme pintoja tehostetusti.
- Noudatamme THL:n suosituksia ja haluamme varmistaa asiakkaidemme hyvinvoinnin.
Voit asioida kanssamme helposti digitaalisissa kanavissamme.
- LähiTapiolan verkkopalvelu: www.lahitapiola.fi/verkkopalvelu
- Löydät ajankohtaista tietoa LähiTapiolan palveluista osoitteesta: www.lahitapiola.fi
TerveysHelppi-palvelu palvelee henkilö- ja yritysvakuutusasiakkaitamme normaalisti.
Parhaiten asiakkaamme tavoittavat TerveysHelpin terveydenhuollon ammattilaiset chatissa ja verkossa päivittäin klo 7–23 ja puhelimitse klo 7–18. Palvelu toimii verkkosivujen tai mobiilisovelluksen avulla, jonka voit ladata puhelimeesi App Storesta tai Google Play -kaupasta. Lue lisää täältä.
LemmikkiHelppi-etäeläinlääkäripalvelu palvelee lemmikkivakuutusasiakkaitamme joka päivä klo 7–23. Palvelu toimii mobiilisovelluksen avulla, jonka voit ladata puhelimeesi App Storesta tai Google Play -kaupasta. Lue lisää täältä.
Maatila- ja yritysasiakkaat
Alueyhtiömme palvelevat sekä maatila- että yritysasiakkaita normaalisti. Löydät oman alueyhtiösi yhteystiedot täältä.
Yleisiin yritysasiakkaiden kysymyksiin löydät vastaukset täältä: Tietoa koronaviruksesta yritysasiakkaille
Yleisiin maatila-asiakkaiden kysymyksiin löydät vastaukset täältä: Tietoa koronaviruksesta maatila-asiakkaille
Tämän verran metsänhoito maksaa ja tuottaa – muista myös varautua riskeihin
9.10.2020 | Maa- ja metsätalous
Metsä on sijoitus siinä missä osakkeet, rahastot, asunnot tai muut eri omaisuuslajit. Metsän tuotto jää kuitenkin heikoksi, jos siihen ei ensin itse panosta. Metsäomaisuudelle tuottoa havitellessa tärkeintä on hoitaa metsää hyvin ja oikea-aikaisesti. Omistajan kannattaa myös tiedostaa erilaiset metsäomistukseen liittyvä riskit ja pohtia, mitä niistä on valmis itse kantamaan.
LähiTapiola on yksi Suomen vastuullisimmista kesätyöpaikoista - ”meillä arvot näkyvät jokapäiväisessä arjessamme”
8.10.2020 | Elämänturva
Vastuullinen kesäduuni -kampanja palkitsi 8.10. Suomen parhaat kesätyöpaikat. LähiTapiola sijoittui upeasti toiselle sijalle 1000plus-sarjassa. Kilpailun tulokset perustuvat kesän aikana toteutettuun Kesäduunitutkimukseen, jossa organisaation omat kesätyöntekijät pääsivät arvioimaan kesätyönantajaansa. LähiTapiola saavutti kesätyökokemuksessa erinomaiset arviot.
Uskallanko nyt sijoittaa? Näillä ekonomistin seitsemällä perustaidoilla hyppäät yli sijoittamisen pelkosi
7.10.2020 | Talous
Pörssikurssit heiluvat, lama uhkaa, työpaikka on epävarma. Miten ihmeessä kukaan uskaltaa aloittaa säästämisen tässä tilanteessa? LähiTapiolan yksityistalouden ekonomisti Hannu Nummiaro tyrmää pelon: ”Nyt jos koskaan on hyvä hetki aloittaa säästäminen.”