”Pienen lapsen äidillä ei ole aikaa hakea sopivia lääkäreitä tai vertailla nettiaikoja”

15.4.2019 - Terveys

LähiTapiola LokalTapiola

Kolmen kuukauden iässä Effillä todettiin atooppinen iho, ja tyttö oli koko ajan kipeä. Pahimmillaan hän söi seitsemää-kahdeksaa eri lääkettä päivässä. LähiTapiolan TerveysHelpin avulla Effille löytyi apua.

- Effi ei nukkunut kolmeen viikkoon, vaan vain ja ainoastaan itki. Sitten tuli se hetki, että me ei enää kestetty. Ensin yritettiin hakea itse apua, mutta vastaukseksi saimme, että ”se on koliikki”, ”vauvat nyt itkee” tai ”lopeta imetys”, Effin äiti Kristiina Santalahti kertoo.

- Sitten soitin TerveysHelppiin ja itkin varmaan 20 minuuttia. Minulla oli Effi sylissä ja hänkin itki.

TerveysHelpin kautta Effi pääsi erikoislääkärille, joka diagnosoi Effillä reflukstitaudin ja löysi oikeat lääkkeet. Niiden avulla kohta kolmevuotias Effi elää nyt käytännössä normaalia elämää.

- Alussa Effillä oli varmaan seitsemän peräkkäistä korvatulehdusta putkituksista huolimatta, mutta nyt hän on selvinnyt ikätovereitaan vähemmällä sairastamisella. Päiväkodista Effi on ollut viimeisen vuoden aikana poissa vain kerran kuumeen takia.

Nykyään Kristiina on terveysasioissa aina yhteydessä suoraan TerveysHelppiin. Sen kautta hän saa aina yhteyden samaan lääkäriin, joka tuntee Effin tilanteen, näkee kokonaisuuden ja osaa auttaa heti. Palvelu on nopeaa ja saatavilla lähes vuorokauden ympäri.

- Kuumeisen lapsen kanssa ei tarvitse lähteä päivystykseen jonottamaan, vaan avun saa kotisohvalta. Aiemmin olen aina soittanut, mutta nyt kun sain sovelluksen käyttööni, voin vaikka tehdä kotitöitä tai leikkiä Effin kanssa samalla, kun hoidan terveys- ja korvausasiat.

LähiTapiolan TerveysHelppi kuuluu muun muassa LähiTapiolan lapsivakuutukseen. Palveluun saa helposti yhteyden TerveysHelppi -sovelluksen kautta ja se on avoinna joka päivä klo 7–23.

Katso Effin tarina täältä.

TerveysHelppi apunasi joka päivä

TerveysHelpistä saat nopeasti ja helposti vastauksia terveyshuoliisi.
Etälääkäripalvelut ovat aina ulottuvillasi, kun terveydenhuollon ammattilaiset
ovat chatin tai puhelinsoiton päässä.

Lue lisää