LähiTapiola nousi Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa kärkisijoille

25.10.2017 - Uutinen

LähiTapiola nousi ASML:n vuosittaisessa Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa kärkisijoille sekä asiakaskokemuksessa että asiakasuskollisuudessa. Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta.

Asiakaskokemuksessa kartoitetaan asiakkaiden kokemuksia hyödyn, helppouden ja miellyttävyyden osalta. LähiTapiola sijoittui asiakaskokemuksessa erinomaisesti 4. sijalle (indeksiluku 79,3). Edelle nousivat vain Musti&Mirri, Säästöpankki sekä Onnibus.

LähiTapiolan vuoden takainen sijoitus oli 14 – vuodessa tapahtui siis peräti kymmenen sijan loikkaus. LähiTapiola oli kuudenneksi kovin nousija edellisen vuoden tuloksiin verrattuna. OP Vakuutus sijoittui sijalle 14 (75,8), Fennia sijalle 31 (73,4) ja IF sijalle 41 (71,2).

- Sijoituimme tänä vuonna loistavasti asiakaskokemus-osiossa sijalle 4, kun vuosi sitten olimme kymmenen pykälää alempana. Kärkeen jäi matkaa enää muutama indeksipiste. Tulos on kova ja siitä kannattaa iloita! Kehitystyö jatkuu ja eiköhän jo ensi vuonna nousta podiumille, iloitsee markkinointijohtaja Olli-Pekka Pohjanmäki.

Hyvä asiakaskokemus luo pohjaa asiakasuskollisuudelle. Samassa tutkimuksessa mitattiinkin myös asiakasuskollisuus-indeksiä, joka koostuu suosittelusta, ostoaikomuksesta sekä pysyvyydestä. Asiakasuskollisuudessa LähiTapiola sijoittui tänä vuonna sijalle 14.

- Erinomainen asiakaskokemus on ollut vuoden 2017 painopiste yhtiöryhmässämme ja yksi Asiakkuusohjelman avainteemoista. Panostamme asiakaskokemukseen jatkuvasti eri keinoin ja uskomme, että voimme saavuttaa siitä merkittävää kilpailuetua. Kehitystyö jatkuu edelleen ja tavoitteena on nostaa sijaamme myös ensi vuonna, Pohjanmäki toteaa.