Gå rakt till innehåll Gå rakt till sidfoten

LokalTapiola Nyland

  • Kervo, Prisma
  • Kauppakaari 2
  • 04200 KERVO
Tfn
019 222 3310
Fax
020 605 1176
må-to
13-17
fr
13-16
Övriga tider betjänar vi dig med tidsbokning. Du kan enkelt boka tid via 019-222 3310 eller ajanvaraus.lahitapiola.fi

Aktuellt

Coronavirusepidemins inverkan på kundbetjäningen

Ändringar i kontorets öppethållning

Från början av juni kan du boka tid för att gå igenom ditt försäkringsskydd. Alla våra kontor betjänar nu med tidsbokning. Utöver tidsbokning betjänar kontoret i Borgå, Kyrkslätt Prisma och Träskända vardagar kl. 9-12 utan tidsbokning.

Som ett livstrygghetsbolag vill vi att vår personal och våra kunder ska hållas friska och må bra.
Vi ber dig vänligen att följa anvisningarna nedan så att vi tillsammans kan förhindra att coronaviruset sprider sig.

Vänligen besök inte LokalTapiolas kundlokaler om:

• Du är förkyld eller har influensa
• Du nyligen besökt ett sjukhus/en hälsocentral på grund
av förkylning eller influensasymptom
• Du kommit hem från utlandet under de senaste 14 dagarna

Kom ihåg att du även lätt kan sköta ärenden i våra digitala kanaler.

• LokalTapiolas nättjänst:
www.lahitapiola.fi/sv/person/kundtjanst/tjanster-pa-natet
• Du kan ladda ner Livstrygghetsappen på din telefon

Eller ringa oss på numret 019 222 3310.

Det kan tyvärr vara rusning i vår telefontjänst och vi gör vårt bästa för att betjäna dig så bra som möjligt.

Tack för att du tar hänsyn, låt oss tillsammans göra vårt bästa för att stoppa coronavirusepidemin.


I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem

Du har distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll när hälsovårdsproffs nås via chatt eller per telefon varje dag kl. 7 - 23.

När du har appen HälsoHjälpen i din telefon, har du distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll. Ladda ner TerveysHelppi avgiftsfritt från App Store eller Google Play Store (Appen fungerar tillsvidare enbart på finska).

När du blir sjuk eller råkar ut för ett olycksfall:

  • Chatta eller ring 0206 1000. Sjukskötarna och läkarna hjälper dig varje dag kl. 7 - 23 (tjänsteleverantör Mehiläinen Oy).
  • Berätta vad du har för besvär. Du får genast anvisningar för hur du ska gå till väga.
  • Tjänsten är avsedd för våra hälso-, sjukkostnads-, olycksfalls- och reseförsäkringskunder.
  • På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
  • I andra försäkrings- och skadeärenden betjänar vi dig på LokalTapiolas kontor, på nätet och per telefon.

Läs mer.


Trygga det viktigaste men glöm inte en: Dig själv

Socialskyddet täcker bara minimiutkomsten och därför är det viktigt att säkerställa, att du och dina närstående klarar er även om något skulle hända. En livförsäkring är inte bara ett skydd vid dödsfall utan du får också skydd vid arbetsoförmåga och allvarlig sjukdom. Du kan teckna en livförsäkring som skydd för dig själv eller dina närmaste. Den hjälper ifall du inte längre kan arbeta. Den hjälper dina anhöriga att klara sig ekonomiskt, ifall du inte längre finns.

Läs mer


Du har råd att välja

Egenförmån belönar dig!

Vi belönar dig utgående från i vilken utsträckning som du sköter dina ekonomiska ärenden i LokalTapiola. Grunden utgörs av LokalTapiolas serviceutbud som indelats i fyra delområden: Hem, Hälsa, Fordon och Framtidsskydd.

När du har ett gällande avtal med LokalTapiola har du uppnått förmånsnivå 1. När du har produkter eller tjänster från

  • två delområden har du uppnått förmånsnivå 2
  • tre delområden har du uppnått förmånsnivå 3
  • fyra delområden har du uppnått förmånsnivå 4.

The embedded asset has been deleted:
Asset Type: LTContent_C
Asset Id: 1310384272464
PAGENAME: LahiTapiola/LTContent_C/LTButtonDetail

Be om anbud

Ta kontakt

Försäkringar och ersättningar vard. 8–18, lö 9-15
019 222 3310
HälsoHjälpen chat 7-23
0206 1000
Larmtjänst 24 h
+358 800 0 4531