LokalTapiola Keski-Suomi
- Keljo
- Kylmälahdentie 8
- 40500 JYVÄSKYLÄ
- Tfn
- 014 574 3000
- Fax
- 014 574 3170
- må
- 9-12
- on
- 13-16
Aktuellt
Nu då vi kommer att flytta till nya utrymmen på kontoret vid Asemakatu i Jyväskylä
Nu då vi kommer att flytta till nya utrymmen betjänar vi dig på kontoret vid Jyväskylä, Asemakatu fram till fredagen 28.8.2020, klockan 16.00.
Från och med måndag 31.8.2020 är det stängt. Vi betjänar dig i vår telefontjänst må-fre 8-18 och lö 9-15 på numret 014 574 3000.
Premieändringar 2019
År 2019 innebär ändringar i våra försäkringspremier på grund av ökade skadekostnader. Ändringarna träder i kraft per huvudförfallomånad fr.o.m. 1.1.2019 vid övergången till ny försäkringsperiod.
I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem
Tillfrisknandet börjar med HälsoHjälpen. Kontakta HälsoHjälpen när du funderar på hälsoärenden eller plötsligt råkar ut för ett olycksfall eller blir sjuk. Sjukskötarna och läkarna betjänar dig varje dag kl. 7 - 23. Du når oss via chatten i appen HälsoHjälpen eller genom att ringa nummer 0206 1000. På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
Nu då vi kommer att flytta till nya utrymmen på kontoret vid Asemakatu i Jyväskylä
Vi öppnas nya kontoret från 14.9.2020, Kilpisenkatu 6, Jyväskylä. (Besök från Vapaudenkatu sidan)
Premieändringar 2019
År 2019 innebär ändringar i våra försäkringspremier på grund av ökade skadekostnader:
Bil- och trafikförsäkringar n. 2 %
Personförsäkringar n. 2 %
Hem-, lantbruks- och företagsförsäkringar 2-4 %
Djurförsäkringar 2-4 %
Övriga egendomsförsäkringar n. 2 %
På premien inverkar också många individuella faktorer i anslutning till försäkringstagaren och det försäkrade objektet såsom försäkringstagarens, den försäkrade personens eller det försäkrade objektets ålder. För att försäkringen ska följa den allmänna prisutvecklingen stiger premier och försäkringsbeloppen för indexbundna försäkringar enligt indexförändringen. Även kampanjrabatter eller motsvarande förmåner kan ändra premien. Dessutom kan eventuella skador ha påverkat bonusutvecklingen för försäkringen.
Du kan kontrollera dina försäkringspremier både i försäkringsbrevet och på fakturan. Ändringarna träder i kraft per huvudförfallomånad fr.o.m. 1.1.2019 vid övergången till ny försäkringsperiod.
I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem
Du har distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll när hälsovårdsproffs nås via chatt eller per telefon varje dag kl. 7 - 23.
När du har appen HälsoHjälpen i din telefon, har du distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll. Ladda ner TerveysHelppi avgiftsfritt från App Store eller Google Play Store (Appen fungerar tillsvidare enbart på finska).
När du blir sjuk eller råkar ut för ett olycksfall:
- Chatta eller ring 0206 1000. Sjukskötarna och läkarna hjälper dig varje dag kl. 7 - 23 (tjänsteleverantör Mehiläinen Oy).
- Berätta vad du har för besvär. Du får genast anvisningar för hur du ska gå till väga.
- Tjänsten är avsedd för våra hälso-, sjukkostnads-, olycksfalls- och reseförsäkringskunder.
- På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
- I andra försäkrings- och skadeärenden betjänar vi dig på LokalTapiolas kontor, på nätet och per telefon.