Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
För kundenFörsäkringarPlaceringFinansiering
Skador och ersättningarHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterBegär ett anbudFörmåner och kampanjerFaktueringSökande av ändring
FörstasidanFör kundenSkador och ersättningarHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterBegär ett anbudFörmåner och kampanjerFaktueringSökande av ändringFörsäkringarFordonLantbrukLantbruksförsäkringen KantriSkördeförsäkringFörsäkring för produktionsdjurFörsäkring av lantbrukets arbetsmaskinerAlla lantbruksförsäkringarHälsaArbetsolycksfallsförsäkringOlycksfallsförsäkring för företagareSjukkostnadsförsäkringSkydd vid allvarlig sjukdomBarnförsäkringAlla hälsoförsäkringarLivResaPensionFöPL-försäkringLFöPL-försäkringArPL-försäkringAlla pensionsförsäkringarDjurHundförsäkringHästförsäkringKattförsäkringAlla djurförsäkringarSkogPlaceringFonderPlaceringsförsäkringPrivate BankingLokalTapiola Samfälld skog FinansieringFinansiering av lantbrukBilfinansieringPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFinansiering
Skador och ersättningarSkador och ersättningarHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterBegär ett anbudFörmåner och kampanjerFaktueringSökande av ändring
Ett fordon behöver bogseras
Gör så här
  1. 1. Bogsering har beställts via Larmtjänsten
    Du behöver inte göra en separat skadeanmälan när Larmtjänsten har beställt bogsering från vår samarbetspartner.Om du har varit med om en kollision eller haft kostnader på grund av att din resa avbrutits, gör en skadeanmälan i vår nättjänst.
  2. 2. Jag beställde bogseringen själv
    Om din kaskoförsäkring inkluderar bilräddningsförsäkring och bogseringsföretaget är vår partner, skickar företaget fakturan direkt till oss; du behöver inte göra en skadeanmälan om bogseringen.Om bogseringsföretaget inte är vår samarbetspartner har företaget eventuellt inte rätt till direktfakturering. Betala i så fall bogseringen själv och ansök om ersättning för kostnaderna med en elektronisk blankett.Öppna blankettenVi ersätter skäliga kostnader för bogsering från skadeplatsen till närmaste kompetenta verkstad.
Vanliga frågor
Från bilräddningsförsäkringen ersätter vi bogsering av ett fordon som har blivit körodugligt på grund av ett tekniskt fel eller en kollision. Dessutom ersätter vi kostnader för lyft av fordon som kört av vägen.

Vi ersätter skäliga kostnader för bogsering till närmaste kompetenta verkstad. Från försäkringen ersätter vi inte bogsering som hör till märkesspecifik mobilitetsgaranti eller resefortsättningstjänst. Bilräddningsförsäkringen ingår i största delen av kaskoförsäkringar för privatkunder.
Med kaskoförsäkringens bilräddningsförsäkring ersätter vi bogsering från skadeplatsen till närmaste kompetenta verkstad. Vår samarbetspartner hjälper dig att välja verkstad.

Från bilräddningsförsäkringen ersätter vi också rimliga resekostnader som orsakas av avbruten resa.

När ditt fordon är försäkrat med Lyxkasko ersätter vi kostnaderna för en ersättande bil om resan har avbrutits på grund av ett tekniskt fel eller en kollision. Du får ytterligare anvisningar från Larmtjänsten.
Det finns ingen självrisk i bilräddningsförsäkringen för privatkunder.
Du kan anmäla resekostnaderna med den elektroniska blanketten för skadeanmälan. Vänligen behåll kvittona, vi kommer att be om dem om det behövs.Öppna blanketten
Uträttning av ärenden för lantbrukskunderKontakt­uppgifter
Skador och ersättning
Begär ett anbud
Boka tid
Fakturering
Ge respons
Kontaktbegäran för placering
Hantera ärenden elektroniskt
Populäraste produkternaLantbruksförsäkringen Kantri
Försäkring för produktionsdjur
Skördeförsäkring
Skogsförsäkring
Försäkring av lantbrukets arbetsmaskiner
Fordonsförsäkringar
Hälso­försäkringar
Om LokalTapiolaLokalTapiola-gruppen
Arbeta hos oss
Nyhetsrum
Ansvarstagande
För media
Rapporteringskanal
Sökande av ändring
Sidor för personkunderFöretagskundens sidor
För kundenSkador och ersättningarFordon och båtarEtt fordon behöver bogserasVill du fortfarande byta språk?JaNej