För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
Förstasidan
För kunden
För kunden
Skador och ersättningar
Kontaktuppgifter
Begär ett anbud
Fakturering
Sökande av ändring
Övriga tjänster
Ingå ett nättjänstavtal
Försäkringar
Försäkringar
Fordon
Kaskoförsäkring för företag
Trafikförsäkring för företag
Företagets fordonsförsäkringar
Båtförsäkring för företag
Alla fordonsförsäkringar
Egendom och verksamhet
Företagsförsäkring
Ansvarsförsäkring
Patienförsäkring
Avbrottsförsäkring
Cyberförsäkring
Transportansvarsförsäkring
Alla egendomsförsäkringar
Personer
Arbetsolycksfallsförsäkring
Arbetsförmågaförsäkring
Olycksfallsförsäkring för företagare
Sjukvårdskostnadsförsäkring för företag och organisationer
Skydd vid allvarlig sjukdom
Alla personförsäkringar
Resa
Liv
Livförsäkring för företagare
Affärspartnerskydd
Grupplivförsäkring
Alla livförsäkringar
Pension
Gruppensionsförsäkring
Frivillig pensionsförsäkring för företagare
FöPL-försäkring
ArPL-försäkring
Alla pensionsförsäkringar
Placering
Placering
Fonder
Institutionell kapitalförvaltning
Belöningstjänster
Private Banking
Hållbarhet i placeringsverksamhet
Alla produkter och tjänster
Företagsfinansiering
Företagsfinansiering
Lokal finansiering
Projektfinansiering
Personkunder
Företagskunder
Lantbrukskunder
Om LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Välj en sidaSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
Fint att vi får vara er samarbetspartner inom försäkrings- och riskhanteringsärenden.
Vi har på denna sida samlat information som du behöver för att använda våra tjänster. Kontaktpersonen hjälper dig gärna om du behöver råd och anvisningar för skötsel av ärenden.
Storkunder
Försäkringsuppgifter och försäkringsintyg
Företagets försäkringsärenden sköts smidigt i nättjänsten. I nättjänsten kan du göra ändringar i försäkringar, skriva ut giltighetsintyg och göra skadeanmälan.
Alla intyg, till exempel ansvarsförsäkringsintyg på engelska, finns inte i nättjänsten. Om intyget inte finns i nättjänsten, vänligen kontakta kundtjänsten för storkunder.
Om du, när du beställer ett försäkringsintyg, får meddelandet ”ett tillfälligt fel har uppstått i tjänsten, försök igen om en stund”, pågår ändringshandläggningen av försäkringen ännu. Då kan du inte själv skriva ut intyget. I detta fall kan du kontakta kundtjänsten för storkunder direkt.
Dra nytta av gratis riskhanteringstjänster
På webbplatsen RiskHjälpen har vi samlat information om olika risker och riskhantering. På webbplatsen hittar du nyttiga anvisningar, blanketter och verktyg. Vi erbjuder också webbutbildningar.
Temana är bl.a. arbetarskydd och hjälp vid hotfulla situationer. Bekanta dig med RiskiHelppi (på finska).
Nyttigt material
Försäkringsvillkor och produktkort LokalTapiolas standardvillkor hittar du via länken och de kundspecifika avtalsvillkoren har vi skickat separat till er.
Faktablad
Ändringar i ägande eller ansvarspersoner
Kundtjänst för storkunder
tel. 09 453 3100
suuretyritykset(at)lahitapiola.fi
Anmäl skada
enligt verksamhetsmodellen som avtalats med ert företag
i nättjänsten
lahitapiola.fi
per telefon 09 453 3300 (måndag-fredag kl. 8–16)
Grenspecifika ersättningsbetjäningsnummer
Ersättning vid arbetsolycksfall
Chefen fyller i olycksfallsanmälan: www.lahitapiola.fi/vakuutustodistus