Verkkopalvelu säästää aikaa ja rahaa


Työteliäs kaavakeviidakko vai nopea ja kätevä internet-asiointi? Inex Partners löysi vastauksen aikaa vievään paperisotaan Tapiolan verkkopalveluista. Samalla palkanlaskenta ja logistiikan esimiehet voivat keskittyä ydintehtäviinsä.

SOK:n tytäryhtiö Inex Partners Oy on erikoistunut vähittäiskaupan päivittäistavaroiden hankintaan ja logistiikkaan sekä erikoistavaroiden logistiikkapalveluihin. Yhtiön asiakkaina ovat S-ryhmän kauppaketjut. Työntekijöitä on noin 2 000.

Inex Partnersin palkka-asiainhoitajille ja logistiikan esimiehille LähiTapiolan verkkopalvelut ovat osoittautuneet hyväksi työkaluksi. Niiden kautta hoituvat työnantajien lakisääteiset henkilöstörutiinit kuten Tyel-listat, työsuhdetietojen muutokset, tapaturma- ja vahinkoilmoitukset sekä palkkailmoitukset.

Logistiikan vuoroesimiehen Kari Pistemaan mukaan ajan säästö on ollut verkkopalveluiden käyttöönoton jälkeen todella huomattava.

Etenkin vahinko- ja tapaturmailmoitusten teko oli ”kaavake-aikakaudella” työlästä ja aikaa vievää.

”Monisivuisen vahinkoilmoituksen täyttämiseen saattoi mennä useita tunteja, mikä oli tietenkin pois muusta työstä. Verkossa sama työ hoituu hetkessä, sillä valtaosa pohjatiedoista on jo valmiina ja tieto lähtee eteenpäin yhdellä klikkauksella”, hän kiittelee.

Stoppi tietokatkoksille

Saman aikayhtälön kanssa painiskeli esimiesten ohella palkanlaskenta. Palkka-asioiden hoitaja Tuula Salminiemi korostaa nopeuden, joustavuuden ja työajan säästön lisäksi myös sitä, että verkossa asiat hoituvat kerralla kuntoon.

Se on etenkin vahinko- ja tapaturmailmoituksissa yksi avainasia. Kun vahinkoilmoitus on tehty ja lähetetty, on täsmällinen tieto samanaikaisesti niin esimiehillä, vakuutusyhtiöillä kuin palkanlaskennassa.

”Paperit eivät unohdu kenenkään pöydälle, tieto kulkee molempiin suuntiin ja se myös tavoittaa kaikki asianosaiset”, hän muistuttaa.

Inex Partners on hyödyntänyt LähiTapiolan verkkopalveluja jo useamman vuoden ajan ja käyttö sujuu palkanlaskennan henkilöstöltä jo rutiinilla.

Helppokäyttöisyydestä tulee silti edelleen kehuja. Sivuston kanssa pääsee ensikertalainenkin nopeasti sinuiksi.

”Verkkopalvelusta on sanottavana pelkkää plussaa. Se on selkeä ja yksinkertainen kokonaisuus, jossa on todella vaivatonta asioida. Vakuutustodistus voisi tosin olla hieman helpommin löytyvässä paikassa”, Pistemaa toteaa.


Teksti: Timo Sormunen

Artikkeli on julkaistu asiakaslehdessämme. Tilaa Omatalous-lehti.




Jaa